مسئول گروه جهادی شهید مهدی عسگری گفت: جهادگران هر دو هفته یکبار با اجرای اردوی جهادی پزشکی-دندانپزشکی در مناطق حاشیه ای و کم برخوردار استان البرز به مردم خدمت رسانی می کنند.
کد خبر: ۹۳۵۸۳۹۵
|
۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۹

داودی در گفت و گو با خبرنگار بسیج با بیان این که جهادگران گروه جهادی شهید مهدی عسگری هر دو هفته یکبار با اجرای اردوی جهادی پزشکی-دندانپزشکی در مناطق حاشیه ای و کم برخوردار استان البرز به مردم خدمت رسانی می کنند، اظهار داشت: اردوی جهادی پزشکی با هدف ارائه خدمات رایگان پزشکی و دندانپزشکی به اهالی کم برخوردار منطقه حسین آباد مهرشهر برگزار شده است.

 وی با بیان این که در این اردوی یک روزه، تیمی از پزشکان، پرستاران و دیگر متخصصین حوزه سلامت، با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، خدمات لازم را به مراجعین ارائه داده اند، افزود: خدمات دندانپزشکی، پزشکی عمومی، مامایی، مشاوره خانواده، آموزش بهداشت فردی، غربالگری سلامت، بینایی سنجی، مشاوره طب اسلامی، تست رایگان کرونا و برنامه های فرهنگی و آموزشی برای کودکان در این طرح در نظر گرفته شده است.

داودی بیان کرد: 40 پزشک در حال حاضر در شاخه های مختلف پزشکی، پیراپزشکی و دندانپزشکی نظیر دندانپزشک، پزشک عمومی، زنان و مامایی، داروخانه، آزمایشگاه و غیره با این گروه جهادی همکاری داشته و یا تمایل خود به مشارکت در اردوهای جهادی را اعلام کرده اند.

وی خاطر نشان کرد: جهادگران گروه جهادی شهید مهدی عسگری با توجه به شرایط اقتصادی کشور، عدم توجه اقشار ضعیف به حوزه درمان وسلامت به دلیل عدم توانایی مالی و در اجرای فرامین مقام معظم رهبری(مدظلّه)،  تلاش دارد تا خدمات پُرهزینه نظیر عصب کشی و ترمیم در حوزه دندانپزشکی، هماهنگی و تسهیل در ارائه خدمات درمانی نظیر رادیولوژی، سنوگرافی، MRIو غیره را به جامعه هدف خود ارائه کند.

داودی ابراز کرد: این گروه با هدف وسعت بخشی به امور جهادی در عرصه سلامت، تنوع در ارائه خدمات گوناگون پزشکی، پیراپزشکی و دندانپزشکی و افزایش و ارتقاء تجهیزات به منظور ارائه خدمات به افراد بیشتر در اردوهای جهادی، نسبت به تجهیز گروه اقدام کرده است.

مسئول گروه جهادی شهید مهدی عسگری در پایان اذعان داشت: ان شاء الله بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، اردوهای جهادی-پزشکی این گروه در قالب برنامه های یک روزه در مناطق حاشیه ای و کم برخوردار، به صورت مدون و مستمر اجرا خواهد شد و به لطف خداوند متعال و مدد شهدای عظیم الشأن، علی الخصوص شهید بزرگوار مهدی عسگری و با کمک غیر قابل وصف خیرین و نگاه ویژه مسئولین محترم بنیاد علوی، نسبت به خریداری ۴ دستگاه یونیت دندانپزشکی سیار با قابلیت ساکشن مرکزی، دستگاه اتوکلاو (استریل ابزار دندانپزشکی)، تخت معاینه زنان، ۲تخت بیمار، سری کامل ابزار دندانپزشکی، ابزار و دستگاه های لازم برای عصب کشی و ترمیم و غیره اقدام شده است.

خبرنگار بسیجی:سیده زهرا فوج

انتهای پیام/ف

ارسال نظرات
پر بیننده ها