خبرهای داغ:

خودکفایی آذربایجان غربی در تولید بذر اصلاح شده گندم زراعی

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت : سالانه ۶۵ هزار تن بذر گندم برای کشت در مزارع دیم و آبی استان نیاز است که صدرصد آن در داخل استان تولید می شود.
کد خبر: ۹۳۵۸۵۴۷
|
۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از ارومیه، اکبر کرامتی در جلسه کمیته بذر که با هدف بررسی برنامه تولید بذر و پیگیری روند اجرای آن در سال زراعی جاری برگزار شد با بیان اینکه امسال حدود ۵ تا ۶ هزار تن از بذور گندم تولیدی استان به استانهای دیگر ارسال می شود، اظهار کرد: در سال زراعی جاری بر اساس برآوردهای انجام شده بیش از ۱۷ هزار تن بذر اصلاح شده گندم و جو  توسط ۸  شرکت فرآوری و تولید بذر در استان تولید می شود.

کرامتی افزود: در حال حاضر ده واحد بوجاری رسمی در سطح استان فعالیت دارند که به کار بوجاری گندم و جو مشغول هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه  امسال عدم بارش باران کافی و در نتیجه خشکسالی شرایط ویژه‌ای در تأمین بذر فراهم کرده است، به کشاورزان توصیه کرد از مزارع خود اقدام به ذخیره‌سازی بذر خودمصرفی کنند که تا با تایید مرغوبیت ناظرین نظام مهندسی کشاورزی استان اقدام به استفاده در مزارع در زمان کشت کنند.

وی ضمن تاکید بر اهتمام تمام اعضای کمیته به ویژه پیمانکاران تولید کننده بر تحقق کامل برنامه بذر خواستار مساعدت بانک کشاورزی در پرداخت به موقع تسهیلات سرمایه در گردش خرید بذر شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار