سردار علی محمد اکبری از آماده سازی 6پایگاه تجمیعی واکسیناسیون با همکاری بسیج و سپاه و دانشگاه علوم پزشکی در استان خبر داد.
کد خبر: ۹۳۵۸۵۵۲
|
۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۵

 به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ فرمانده سپاه قمربنی هاشم علیه السلام در آیین افتتاح نخستین پایگاه تجمیعی واکسیناسیون کرونا با واکسن ایرانی برکت گفت: در راستای طرح سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و گام های مختلف آن دستاوردهای بی نظیری بدست آوردیم.

سردار علی محمد اکبری، با اشاره به تأکید سلسله مراتب نیروهای مسلح بویژه سپاه و بسیج برای تسریع در واکسیناسیون و رفع نیازهای مردم در این زمینه، گفت: به همین مناسبت سپاه قمربنی هاشم علیه السلام همچون سربازی در خدمت بهداشت و درمان استان و کادر پزشکی بوده و پای کارآمده و توافق شده تا 6 مرکز تجمیعی واکسیناسیون در استان چهارمحال و بختیاری راه اندازی شود.

وی افزود: با همکاری علوم پزشکی، بسیج جامعه پزشکی، معاونت سلامت و دفاع زیستی سپاه قمربنی هاشم علیه السلام ، 6مرکز تجمیعی واکسیناسیون در شهرکرد، فرخشهر، شهرستان های بروجن، لردگان و فارسان راه اندازی شده است و امکانات و اماکن سپاه و بسیج در خدمت مردم عزیز و ولایتمدار استان است که همیشه در میدان های مختلف مورد نیاز انقلاب و نظام  حاضر بوده اند.

سردار اکبری، تصریح کرد: دست همه بسیجیانی که بی هیچ منتی از ابتدای طرح سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در شرایط مختلف و سختی های جوی همچون سرما و گرما برای خدمت به مردم حضور داشته اند و امروز هم مانند واکسیناسیون فلج اطفال سال های پیش در واکسیناسیون مقابله با کرونا حضور دارند را می بوسم.

ارشد نظامی استان چهارمحال و بختیاری گفت: از دو ماه پیش به خاطر جانبازی از من خواسته شد واکسن بزنم، ولی گذشتم و منتظر بودم تا واکسن ایرانی در استان تزریق شود، لذا امروز با اجازه رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان، با افتخار واکسن برکت که ساخت جوانان دانشمند کشور است را تزریق می کنم.

گفتنی است؛ آقای جزایری، معاون بهداشت و سلامت دانشگاه علوم پزشکی استان  نیز در این مراسم با اشاره به تزریق بیش از 94هزار دز واکسن در استان، گفت: به نسبت جمعیت ، 9.2درصد از جمعیت استان چهارمحال و بختیاری را نسبت به نرم کشوری که 7.2 می باشد، 2درصد بالاتر واکسن تزریق کرده ایم.

وی، افزود: در حال حاضر 120 مرکز بهداشتی درمانی در سطح استان عهده دار واکسیناسیون شهری و روستایی هستند و امروز اولین کارگاه از 6 کارگاه تجمیعی واکسیناسیون در استان را افتتاح می کنیم که به نام مقدس پایگاه بسیج در گام پنجم طرح شهید سلیمانی است.

جزایری ادامه داد: واکسیناسیون با واکسن ایرانی برکت از دو روز قبل در استان چهارمحال و بختیاری شروع شده و استقبال چشمگیری اتفاق افتاده و امیدواریم تا هفته آینده پوشش کامل واکسیناسیون افراد بالای 60 سال در استان را داشته باشیم که باعث کاهش مراجعه به مراکز بیمارستانی و درمانی و کاهش مرگ و میر می شود.

وی در پایان با تأکید بر نوبت گیری مراجعان برای واکسیناسیون گفت: واکسیناسیون در مراکز تجمیعی هر روزه صبح و بعدازظهر با تأمین نیروی انسانی متخصص از بسیج و سپاه و همکاری دانشگاه علوم پزشکی انجام می شود.

ارسال نظرات