خبرهای داغ:
سعید کیانی
در جمع رزمندگان لشکر 14 اام حسین(علیه السلام)اصفهان مطرح شد
نشست سیاسی با حضور دکتر مقتدایی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با حضور رزمندگان لشکر 14 امام حسین (علیه السلام) در حسینیه ثارالله این لشکر برگزار گردید
کد خبر: ۹۳۵۸۶۱۹
|
۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، به نقل از روابط عمومی و تبلیغات لشکر 14 امام حسین(علیه السلام) نشست سیاسی با حضور دکتر مقتدایی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با حضور رزمندگان لشکر 14 امام حسین (علیه السلام) در حسینیه ثارالله این لشکر برگزار گردید.

دکتر مقتدایی ابتدای صحبت های خود را حول عملکرد یک ساله مجلس قرار داد و گفت: جمهوری اسلامی در سه بیانیه اعلام کرد که تعهدات خود را در زمینه برجام عمل کرده اما طرف آمریکایی بد عهدی کرد، مذاکرات هم به روال عادی خودش پیش می رفت و اتفاق خاصی هم نمی افتاد ، مجلس به این جمع بندی رسید که باید کار ویژه ای انجام شود، چون امتیازاتی داده بودیم و عملا هیچ امتیازی به ما داده نمی شد نظر مجلس بر این شد که بطور کامل از پروتکل الحاقی خارج شویم، در اولین کمسیون صحن علنی مجلس این موضوع مطرح و نتیجه این شد که از پروتکل خارج شویم اما بدلیل سهل انگاری برخی از سئولین این موضوع تا شهادت شهید فخری زاده طول کشید بعد از شهادت شهید فخری زاده طی جلسه ای قرار شد که جمهوری اسلامی ایران بطور کامل از پروتکل خارج شده و بازرسان را از ایران اخراج کند و مثل قبل فقط با آژانس همکاری قبلی را داشته باشیم، در همین زمینه مجلس طرحی را عنوان کرد بنام اقدام راهبردی برای دفع کامل تحریم ها و صیانت از حقوق ملت ایران که قانون شده، اما مسئولین تمایل به اجرای این قانون و مصوبه مجلس نداشته و ندارد.

ایشان ادامه بحث خود را به معیشت مردم قرار داد و بیان داشت: در روز های اول مجلس طرحی در کمیسیون برنامه و بودجه اقتصادی مجلس داده شد که به تصویب رسید اما دراجرای آن کوتاهی شد ، اقداماتی که مصوب شده بود عبارت بود از: 1. صدور کارت های ارزاق که خوراک عموم و ملزومات مردم بود با اینکه بودجه اش هم تصویب شد اما توسط عوامل هنوز اجرایی نشده است 2. بیمه کردن تمام افرادی که بیمه نیستند کسانی که موقع درمان بخصوص قشر کم در آمد جامعه هزینه زیاد نخواهند متحمل شوند 3. در بحث بهداشت و درمان و حمایت از خیرین سلامت 4. در صنعت و معدن طرح توسعه و تولید پایدار در زنجیره فولاد .

ایشان پایان صحبت های  خود را به بحث خشکسالی آب اصفهان قرار داد و با اشاره به کم آبی رودخانه زاینده رود اصفهان گفت: نمایندگان اصفهان تلاش زیادی کردند که موضوع زاینده رود از طریق ملی پیگیری شود، حتی از پادرمیانی مجلس خبرگان در این زمینه کمک گرفتیم که بتوانیم حرف های خودمان و کشاورزان استان اصفهان را به وزیر نیرو و دیگران بزنیم، اما مشکل زاینده رود به آن میزان که مشکل آب است شاید بیشترش مشکل سوء مدیریتی و برنامه ریزی است، سوء مدیریت و برنامه ریزی توام با کمبود آب باعث ایجاد مشکل در زاینده رود شده است.

 اما عده ای می خواهند که بین کشاورزان شرق و غرب اصفهان، مسئولین، نمایندگان اصفهان، یزد و چهارمحال بختیاری اختلاف باشد در صورتی که مشکل را شورای عالی آب باید حل و فصل کند.

لازم به ذکراست که این نشست با رعایت کامل پروتکلهای بهداشتی بر گزار گردید.

ارسال نظرات
آخرین اخبار