خبرهای داغ:
به همت پایگاه کریمه حوزه مقاومت بسیج کوثر برگزار شد

یادواره شهیده کمایی و شهدای مسجد گوهر شاد

یادواره شهیده زینب کمایی و شهدای مسجد گوهر شاد به مناسبت هفته‌ی عفاف و حجاب در حسینیه ابوالائمه (ع) برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۵۸۶۹۰
|
۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، به مناسبت هفته عفاف و حجاب، یادواره شهیده زینب کمایی و شهدای مسجد گوهر شاد به همت پایگاه کریمه حوزه کوثر در حسینیه ابوالائمه (ع) با حضور بانوان محله سواران برگزار شد.

زهرا فخر روحانی مدرس حوزه علمیه در این یادواره ضمن اشاره به رویداد مسجد گوهر شاد ابراز داشت: در ۲۱ تیرماه ۱۳۱۴ که مردم مشهد علیه اجباری شدن کلاه و یکسان سازی لباس توسط حکومت رضا پهلوی به مسجد گوهر شاد آمده بودند تا مطالبات خود را به صورت آرام و مدنی به گوش حکومت برسانند توسط نظامیان که به دستور رضاخان با تجهیزات کامل در آن محل مستقر شده بودند روبرو شدند. با هجوم مامورین نظامی به داخل مسجد از هرسو، حدود دوهزار مردم بی گناه و بی دفاع در این فاجعه شهید و زخمی شدند.

فخر روحانی در ادامه این یادواره به شخصیت والای شهیده زینب کمایی پرداخت و گفت: شهیده زینب کمایی اهتمام زیادی به نماز اول وقت داشت و خیلی مقید بود نماز را به جماعت بخواند. این شهید بزرگوار همیشه غسل شهادت داشت و به خانواده هم توصیه می‌کرد. حجاب بسیار کاملی داشت و روز‌هایی را در هفته روزه می‌گرفت. بسیار شجاع بود و دیگران را برای رفتن به تظاهرات و شعار دادن علیه حکومت طاغوت زمان تشویق می‌کرد. بسیار اهل مطالعه بود و به امکاناتی که در اختیار داشت قانع بود.

مدرس حوزه علمیه در پایان سخنرانی از نوجوانان حاضر در جمع از دلیل قیام مردم، نحوه کشتار و تعداد شهدای واقعه گوهر شاد سوالاتی پرسید و به پاسخ دهندگان جوایزی اهدا گردید.

پخش بروشور و کلیپ از زندگی نامه شهیده کمایی و رویداد گوهر شاد، معرفی کتاب‌هایی با موضوع عفاف و حجاب، پخش تراکت امر به معروف و اهدای شاخه گل و روسری و گیره به دختران باحجاب و اجرای گروه سرود عاشقان ولایت از دیگر بخش‌های این یادواره بود.

شایان ذکراست این یادواره با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

انتهای پیام/ فاطمه یوسفی
ارسال نظرات