خبرهای داغ:
فاطمه اسدزاده
مسئول بسیج جامعه زنان سپاه فجر استان فارس از آمادگی بانوان بسیجی این استان برای هرچه باشکوه‌تر برگزار کردن دهه ولایت و عید غدیر خبر داد.
کد خبر: ۹۳۵۸۷۳۸
|
۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، ترگل برنده در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بالغ بر یک هزار برنامه در هفته حجاب و عفاف برگزار شد، اظهار داشت: در گرامیداشت این هفته، تصمیم گرفتیم در دو بخش خواهران و برادران اجرا کنیم که بخش برادران را به نواحی چهل‌ گانه فارس و بخش خواهران به حوزه‌های مقاومت خواهران سپرده شد.

به گفته وی نذر حیا، از جمله برنامه‌های اجرا شده به مناسبت هفته حجاب و عفاف در استان فارس است که بسته‌هایی حاوی چادر رنگی و مشکی، ساق دست، روسری و دیگر اقلام مرتبط با حجاب توزیع شد.

آموزش رایگان دوخت چادر به بانوان از دیگر برنامه‌های این هفته است که برنده به آن اشاره کرد و گفت: کارگاه‌های دوخت چادر رایگان از دیگر برنامه‌های اجرایی در هفته حجاب و عفاف است.

مسئول بسیج جامعه زنان فارس، فروش 50 درصدی اقلام حجاب و عفاف بانوان و آقایان با همکاری بسیج اصناف را از دیگر برنامه‌های این هفته دانست‌.

برنده از دیگر برنامه‌های این هفته را توزیع 35 سری جهیزیه به ارزش 450 میلیون تومان و برگزاری همایش مجازی حجاب و عفاف عنوان کرد که با توجه به شرایط کرونایی انجام شد.

پیگیری و مطالبه‌گری از مسئولین استان درباره ارتقای حجاب و عفاف در ادارات عمومی و دولتی برای حفظ حرمت یک بانو در مجامع عمومی، از دیگر برنامه‌های هفته حجاب و عفاف بود که مسئول بسیج جامعه زنان به آن اشاره کرد و افزود: بحث فضاسازی ادارات برای حفظ حرمت بانوان در ادارات از پیشنهادات این مطالبه‌گری بود که بازخوردهای خوبی هم داشته است.

وی ادامه داد: برگزاری کارگاه‌های مشاوره خانواده با موضوع حجاب و عفاف و حفظ حرمت خانواده، برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی و تریبون آزاد با موضوع غیرت علوی، حجاب فاطمی و دیگر موضوعات مرتبط، مسابقات ورزشی جام شهیده شیرین روحانی راد، شهید شاخص کشوری بسیج جامعه زنان از شهدای مدافع سلامت، برگزاری همایش، کارگاه و نشست با موضوع تبیین «الگوی سوم» با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری با عنوان زن ایرانی عفیف محجبه در بطن جامعه برنامه‌ریزی شد، از دیگر برنامه‌های این هفته بود.

به گفته این مقام مسئول برگزاری جشن ازدواج آسان، نمایشگاه تصویری حجاب و عفاف هم به صورت حقیقی و هم مجازی، تجلیل از دختران نخبه و موفق محجبه به ویژه در اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی، رونمایی از کتاب سبک زندگی مادران شهدای فارس در راستای معرفی الگوهای سوم، تهیه و نشر تولیدات محتویات رسانه‌ای و انتشار در فضای مجازی شامل عکس نوشت و موشن گرافی از جمله دیگر برنامه‌های هفته حجاب و عفاف در استان فارس بود که به گفته برنده در سطح استان برگزار شد.

مسئول بسیج جامعه زنان فارس در ادامه به ایام دهه امامت و ولایت اشاره کرد و گفت: علاوه بر برنامه‌هایی که به‌همت سپاه برگزار می‌شود، برنامه‌های خاصی با مدیریت بسیج جامعه زنان برنامه‌ریزی شده که مهمترین این برنامه‌ها، نذر رهایی است که هم برای زندانیان جرائم غیرعمد و نیز زنانی که حکم زندان‌شان تائید شده، برای جلوگیری از به زندان رفتن آن‌هاست.

رونمایی از طرح شهید هادی، نذر خون، نذر قربانی در روز عید قربان و توزیع میان نیازمندان، رزمایش بزرگ کمک‌های مومنانه از عید تا عید شامل بسته‌های معیشتی و بهداشتی متناسب با اعیاد در کنار اقلام معیشتی، برگزاری وبینار با موضوع گفتمان زنان حامی ولایت در طول تاریخ، همایش بانوان غدیری در شهرستان‌هایی با وضعیت زرد و دیدار و سرکشی از خانواده‌های شهدای سادات، راه‌اندازی کاروان‌های شادی، تجلیل از بانوان برتر بسیجی سادات از دیگر برنامه‌های مدنظر در دهه ولایت است که به همت بسیج جامعه زنان فارس در سطح استان برگزار می‌شود.

برنده از برگزاری مراسم جشن‌های خانگی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی خبر داد و افزود: اهدای جهیزیه به زوجین جوان از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده بسیج جامعه زنان فارس در دهه ولایت است.

به گفته وی تشکیل گروه جهادی فرزندان شاهد فارس، از جمله کارهای مثبتی است که در حوزه‌های مختلف فعالیت می‌کنند که نذر آب در سیستان و بلوچستان از جمله این فعالیت‌هاست.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها