آقازاده گفت: ۱۶ هزار نیروی آموزشی در استان وجود دارد که اگر بتوان ۱۵ تا ۳۰ هزار دوز واکسن در مردادماه تامین کرد دیگر نگرانی بابت بازگشایی مدارس وجود نخواهد داشت
کد خبر: ۹۳۵۸۸۳۰
|
۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سیدعلی آقازاده استاندار مرکزی در شورای آموزش و پرورش استان مرکزی گفت:گزارش نگران کننده ای در این جلسه ارائه شد که براساس آن متاسفانه ۲۵ میلیون دانش آموز در سراسر جهان ترک تحصیل کرده و ۳۵۰ میلیون نفر دچار سوء تغذیه شده اند.

وی افزود: باید هر چه زودتر مدارس بازگشایی شود چراکه این آسیب ها جبران نمی شوند و با ادامه این روند برگشت این دانش آموزن به تحصیل، کار سخت تری خواهد بود

آقازاده اظهار کرد: در ایران نیز حدود سه تا ۵ درصد دانش آموزان در این مدت ترک تحصیل کرده اند، بنابراین آسیبی که در این حوزه وارد می شود آینده کشور را تحت تاثیر قرار می دهد

وی بیان کرد: باید به عواقب تعطیلی مدارس توجه کرد و لذا تنها راهکاری که می شود برای این مهم در نظر گرفت ایجاد زمینه برگزاری کلاس ها به صورت حضوری است.

 استاندار مرکزی ادامه داد: ۱۶ هزار نیروی آموزشی در استان وجود دارد که اگر بتوان ۱۵ تا ۳۰ هزار دوز واکسن در مردادماه تامین کرد دیگر نگرانی بابت بازگشایی مدارس وجود نخواهد داشت که با روند موجود تامین واکسن، تحقق این مهم دور از انتظار نیست.

وی اضافه کرد: حمله کرونا به گروه های سنی مختلف عمدتا از ۵۰ سال به بالاست و دانش آموزان کمتر درگیر این بیماری می شوند بنابراین اگر بتوان معلمان را در سطح کشور واکسینه کرد شاید روزنه ای باشد که بتوان سال تحصیلی جدید را حضوری برگزار کرد.

آقازاده گفت: استان مرکزی جزو نخستین استان هایی بود که سال گذشته توانست در مناطق بدون پوشش اینترنت کلاس ها را به صورت حضوری برگزار کند.

وی خاطر نشان کرد: در طرح حفظ جزء ۳۰ قرآن حدود ۴۰ درصد جمعیت دانش آموزی استان شرکت کرده اند که با توجه به این استقبال، نیاز است دستگاه های مختلف مبالغی را به این طرح و تشویق دانش آموزان کمک کنند که در این راستا استانداری و نماینده ولی فقیه در استان نیز مبلغی را کمک خواهد کرد.

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات