«حزب الله» لبنان با صدور بیانیه ای وقوع انفجار تروریستی در شهرک «صدر» عراق را به شدت محکوم کرد.
کد خبر: ۹۳۵۸۹۰۳
|
۲۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، «حزب الله» لبنان بیانیه‌ای را در خصوص انفجار تروریستی اخیر در شهرک «صدر» صادر و آن را به شدت محکوم کرد.

 حزب الله در بیانیه خود درباره انفجار شهرک صدر بغداد که دهها شهید و زخمی برجای گذاشت، تأکید کرد: این اقدام بزدلانه نوعی بازگشت به سیاست کشتار و اقدامات جنایتکارانه گروه‌های تروریستی و حامیان بین المللی و منطقه‌ای آنها است.

در ادامه بیانیه حزب الله لبنان در این زمینه آمده است: طبیعی است که ارتکاب این دست از جنایت‌ها به جز وارد شدن ضرر و خسارت به ملت بزرگ عراق، نتیجه دیگری در پی ندارد.

حزب الله لبنان همچنین در بیانیه خود اعلام کرده است: وحدت عراقی‌ها و تلاش آنها برای تحت پیگرد قرار دادن عاملان جنایتکاران، قاطعانه ترین واکنش به جنایت اخیر در شهرک صدر محسوب می‌شود.

گفتنی است، شب گذشته شهرک صدر عراق شاهد وقوع یک انفجار مهیب بود. به دنبال این انفجار حداقل ۳۵ نفر شهید و ۵۷ تَن دیگر زخمی شدند. در همین ارتباط، واحد اطلاع رسانی امنیتی عراق بیانیه‌ای درباره انفجار در سوق الوحیلات شهرک صدر بغداد صادر کرد.

این واحد در بیانیه خود اعلام کرد: اقدامی تروریستی با انفجار بمبی دست ساز در بازار الوحیلات در شهرک صدر در شرق بغداد صورت گرفت. انفجار منجر به شهادت و زخمی شدن شماری از شهروندان شد.

در پی این انفجار «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق دستور بازداشت فرمانده پلیس مسئول حوزه استحفاظی مذکور و انجام تحقیقات در رابطه با این حمله را صادر کرد.

از سوی دیگر، وزارت بهداشت عراق از بسیج همه مؤسسات درمانی برای کمک به درمان زخمی شدگان در شهرک صدر بغداد خبر داد.

 

ارسال نظرات