معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان، گفت: با توجه به وضعیت نارنجی زنجان و امکان قرمز شدن این وضعیت، امکان برگزاری دسته هاي عزاداری در برنامه‌های ماه محرم وجود ندارد.
کد خبر: ۹۳۵۸۹۸۸
|
۲۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۸
به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان؛ محمد رضا صائینی در جلسه قرارگاه کرونای استان زنجان با اشاره به افزایش روند بیماران بستری و سرپایی در بیمارستان‌های استان زنجان، اظهار داشت این روند افزایشی زنجان در مسیر پیک پنجم بیماری کرونا قرار گرفته است.
 
3 شهرستان زنجان در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند

وی از برگزاری مراسم دعای عرفه و نماز عید در فضای باز خبر داد و گفت: باید این مراسم با رعایت فاصله دو متری و با حضور حداکثر ۱۰۰ نفر برگزار شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: در وضعیت نارنجی و قرمز امکان برای تجمعات نیست و بر اساس پروتکل‌های ستاد ملی کرونا باید برنامه‌ها در وضعیت نارنجی در فضای باز برگزار شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان با اشاره به برنامه‌های ماه محرم، ادامه داد: همانند سال‌های گذشته امکان برگزاری دسته عزاداری وجود ندارد و تجمعات کم با ظرفیت تعیین شده باید در فضای باز برگزار شود.

صائینی تصریح کرد: برگزاری مراسم‌های عزاداری در ایام محرم در وضعیت زرد نیز در تکایا و مساجد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی امکانپذیر است.

وی یادآور شد: در حال حاضر سه شهرستان زنجان، ابهر و خرم‌دره در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های طارم، خدابنده، ماهنشان، ایجرود، خدابنده در وضعیت زرد قرار دارند.

این مسئول تصریح کرد: با توجه به افزایشی بودن روند بیماری در چند هفته آینده استان وارد پیک پنجم کرونا می‌شود در حالی که رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم کاهش چشمگیری دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان نیز در ادامه این جلسه از برگزاری مراسم دعای عرفه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در فضای باز خبرداد و گفت: مراسم دعای عرفه فردا در مکان‌های تعیین شده برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام احمدی تصریح کرد: دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد کرونا به هئیت‌های مذهبی استان ابلاغ شده است تا با رعایت فاصله اجتماعی این برنامه مذهبی فردا در زنجان برگزار شود.

وی خاطرنشان کرد: ضروری است شهروندان برای حفظ سلامتی خود و به منظور جلوگیری از شیوع بیماری کرونا مراسم دعای عرفه را در فضای مجازی دنبال کنند.
ارسال نظرات