خبرهای داغ:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین؛

طرح مراقبت در منزل، یاریگر کادر درمان و بیماران کرونایی در پیک چهارم

نامدار گفت: Home Care(مراقبت در منزل) به عنوان یک بخش متصل به بیمارستان، خدمات بی نظیری را به بیماران کرونایی ارائه کرده و اگر این طرح نبود قطعا در موج قبلی آسیب زیادی می دیدیم.
کد خبر: ۹۳۵۸۹۹۹
|
۲۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین دکتر پیمان نامدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک روز عرفه بیان کرد: علوم پزشکی و رسانه ها سربازان خط مقدم اطلاع رسانی جامعه هستند و اگر این اطلاعات بهینه باشد شرایط بهتری در حفظ سلامتی در جامعه ایجاد می شود.

وی با اشاره به تعداد فوتی های طی ۲۴ ساعت گذشته استان و وجود دو جوان بدون هیچ بیماری زمینه‌ای در آمار فوتی ها گفت: در اسامی امروز دو فوتی جوان ۲۰ و ۴۰ ساله وجود داشت که در سنینی بودند که باید از نیروی آنها در زمینه های مختلف اجتماعی استفاده می شد که به علت بیماری کووید، جان خود را از دست دادند.

دکتر نامدار اظهار کرد: تغییر سبک زندگی افراد اتفاقی بود که با مشارکت رسانه‌ها و اطلاع رسانی مناسب ایجاد شد. در طول عمر نظام‌ سلامت، کرونا موجب شد نقش دوگانه رسانه که می تواند بحران زدایی و بحران زایی، امیدآفرینی و امید زدایی ایجاد کند روشن‌تر شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی قزوین عنوان کرد: برای ترغیب افراد جهت رعایت رعایت دستورالعمل های بهداشتی باید بازنگری ویژه ای نسبت به هفده ماه گذشته داشته باشیم. این خرده گیری برای همه ما رواست که نتوانستیم به خوبی مردم را نسبت به خطرات بیماری و اجرای دستورالعمل ها آگاه سازیم. گلایه مندی اینجانب از همکارانم و شما رسانه ها بعنوان نخبگان جامعه که می توانید با قلم خود یک فکر ایجاد نمایید، این است که نتوانستیم این را به مردم برسانیم که معنای رعایت عام اصول اجتماعی چیست.

وی افزود: متاسفم که بگویم پس از هفده ماه از وجود کرونا هنوز به شرایطی نرسیدیم که با وجود اشباع بیمارستان ها هنوز ترمینال ها مملو از مسافران است و بخش تصادفی بیمارستان نیز به دلیل تصادفات جاده ای اشباع شده است.

دکتر نامدار تصریح کرد: استانی بودیم که از آغاز کرونا سعی کردیم با صداقت کامل و بدون پنهان کاری و بزرگنمایی و کوچک‌نمایی واقعیت، مردم را در جریان اخبار درست قرار دهیم. امروز رسالت اصلی ما و رسانه ها باید این باشد که بتوانیم بهبود کیفیت مردم را رقم بزنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین اضافه کرد: Home Care طرحی است که شاید در معدود کشورهای اروپایی (چهار یا پنج کشور در جهان) اجرا شد. دانشگاه علوم پزشکی بر اساس تکالیف اجتماعی و اسناد بالادستی توسعه و منویات مقام معظم رهبری بر توسعه تاکید دارد.

وی اضافه کرد: ما هیچ وقت قصد این را نداریم که با تاسیس بیمارستان های دولتی، به بخش خصوصی آسیب وارد کنیم. طرح Home Care، به عنوان یک بخش متصل به بیمارستان یک طرح کلی است که خدمات بی نظیری را ارایه کرده و اگر این طرح نبود قطعا در موج قبلی آسیب زیادی می دیدیم.

وی افزود: تست pcr روندی دارد که باید طی شود و در حال حاضر ۸۰۰ تست در روز انجام می شود. لذا ۴۸ ساعت، زمان استاندارد برای دریافت پاسخ تست است. ما فعلا در پلن c هستیم و در حال حاضر بیماران غیر کووید دارای آمار بالایی هستند و اگر نتوانیم مدیریت خوبی داشته باشیم تا دو سه روز آینده تخت های بیمارستانی اشباع می شود. لذا در همین راستا کلیه اعمال جراحی زیبایی لغو شد، تیم بستری موقت و تنفس با تمام توان در بیمارستان‌ها حاضر شدند و تیم Home Care نیز با آمادگی کامل برای ارائه خدمات حاضر می باشند.

دکتر نامدار گفت: در حال حاضر کمبود تخت ها بسیار نگران کننده است. از طرفی هیچ واکسنی ایمنی صد در صد ندارد اما آنچه مهم است واکسن بر کاهش میزان مرگ و میر و شدت بیماری تاثیر دارد و از نگاه ما واکسیناسیونی کامل محاسبه می شود که دو دوز کامل تزذیق شده باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین اضافه کرد: در حال حاضر استان کمبود اکسیژن ندارد و نگرانی موجود قطعی برق است که امیدواریم با تمهیدات لازم این نگرانی رفع شود.

دکتر نامدار ضمن تقدیر از خیرین استان در یاری به کادر درمان و بیماران گفت: در حال حاضر بیماران بسیاری داریم که به دلیل هزینه بالای دارو، درمان برایشان سخت است و لذا از رسانه ها می خواهیم که برای کمک به این بیماران و کادر درمان نذرهای خود را به حوزه بهداشت و درمان گسیل کنند که این کمک ها بسیار کارگشا بوده است.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها