خبرهای داغ:
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان عنوان کرد
همدان-مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: دهه ولایت فرصتی برای تبیین مقام و مبانی امامت و ولایت فقیه و  ارائه مباحث عقیدتی و ولایی است.
کد خبر: ۹۳۵۹۱۳۱
|
۳۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۶

دهه ولایت فرصتی برای تبیین مقام و مبانی امامت و ولایت فقیهبه گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام حسین علیی در جمع پاسداران و کارکنان سپاه ناحیه مقاومت شهرستان بهار ضمن تبریک عید سعید قربان اظهار داشت: روز عرفه را پشت سر گذاشتیم، عرفه روز شناخت است و بی‌شک زمینه‌ساز اوج‌گیری انسان در وادی معنویت است و سعادت آدمی در دنیا و آخرت را به دنبال دارد.

وی افزود: طبق روایات روز عرفه روزی است که هبوط آدم و حوا در عالم ماده اتفاق افتاده که در روز عرفه یکدیگر را شناختند و جبرئیل احکام حج و علم کلام و توحید و وقوف عرفات را به حضرت آدم آموزش داده است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با اشاره به آثار تربیتی عرفه عنوان کرد: بزرگان فرمودند برای اینکه بستر عرفه مهیا شود باید حداقل دو ماه قبل برای ورود به عرفه و پیدا کردن ظرفیت استجابت دعا و قبولی دعا و شب آماده شویم.

وی ادامه داد: مقدمه‌ای برای روز عرفه است که با اعمالی چون توبه، نماز، استغفار، ذکر خاص و شب زنده‌داری این آمادگی حاصل می‌شود تا انسان در روز عرفه بهره‌برداری خوبی داشته باشد.

علیی عنوان کرد: بعد از عرفه و روز نیایش، عید قربان است که خداوند برای بندگان خود قرار داده و این جشن به شکرانه مبارزه با نفس و پیروزی برآن است.

وی با اشاره به آغاز دهه ولایت گفت: این ایام فرصت خوبی است تا نسل جوان امروز را با اهل بیت(ع) به ویژه حضرت علی (ع) و سبک زندگی ائمه(ع) آشنا کنیم.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان خاطرنشان کرد: دهه ولایت فرصتی برای تبیین مقام و مبانی امامت و ولایت فقیه و  ارائه مباحث عقیدتی و ولایی است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات