خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

زنده نگه داشتن غدیر زنده کردن برنامه های اسلام است

تبریز- نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت عید غدیر گفت: باید این عید با عظمت را زنده نگه داریم، چرا که اینکار زنده کردن برنامه های اسلام است.
کد خبر: ۹۳۵۹۱۷۷
|
۳۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۵

به گزارش خبرگزری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم در خطبه های نماز عید قربان، با بیان اینکه غدیر تنها مسئله جانشینی نیست، گفت: طرح این موضوع توجه دادن انسان ها به مسئله امامت است از این رو نباید طرح مسئله غدیر باعث جدایی مسلمانان از همدیگر شود.
وی تاکید کرد: شیعه ضمن حفظ عقاید درخشان خود اجازه نخواهد داد که اعتقاد به غدیر موجب تفرقه بین مسلمانان باشد.
حجت الاسلام آل هاشم با تاکید بر برگزاری جشن‌های بزرگ و باشکوه در این عید گفت: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و انجام سایر نکات بهداشتی که از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا ابلاغ شده در این مراسم ها ضروری است.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخاب شهردار تبریز از سوی شورای اسلامی این شهر گفت: همچنان که قبلاً در جریان انتخابات شوراها گفته ام و همگان آگاه هستند، همچنان که هیچکدام از کاندیداهای شوراها مورد حمایت بنده نبود، در انتخاب شهردار هم از هیچ کس حمایت نمیکنم.
وی افزود: اعضای 13 نفره شورای منتخب در این دوره شاهد هستند نه کسی را سفارش کرده ام و نه شخصی برای تصدی شهرداری تبریز مورد حمایت بنده خواهد بود، اما از شورای شهر انتظار داریم با دقت کامل شخصی را به عنوان شهردار انتخاب کنند که در شأن شهر تبریز و شهر شهیدان محراب باشد.
امام جمعه تبریز با بیان اینکه واژه عید به معنی رجوع و برگشتن است، گفت: قربان به معنی قربانی و یا هر آن چیزی که انسان به وسیله آن به خداوند نزدیک میشود؛ از این رو عید قربان یعنی بازگشت انسان به مقام تقرب الهی است، این مقام در سایه مبارزه با هواهای نفسانی در پرتو تذهیب، خودسازی و بهره گیری از فرصت الهی و فرصت های نابی که در اختیار انسان قرار داده می شود.
وی با اشاره به تجلی وحدت عملی حجاج در مناسک حج ادامه داد: انسان ها با تعظیم بر آستان حق و اخلاص خود را اظهار میکنند و بعد از آن با چهره ای گشاده به خاطر اینکه توفیق حضور در حج داشتند به همدیگر تبریک می گویند.
حجت الاسلام - آل هاشم با اشاره به نماز پرشکوه مسلمانان در مسجد الاقصی در برابر رژیم صیهونیستی گفت: در اقصی نقاط دنیا وحدت مسلمانان جلوه خاصی دارد و رهبر انقلاب در پیام ویژه ای که به مناسبت ایام حج صادر فرموده بودند به جامعه اسلامی، امت واحده اسلامی، وحدت مذاهب و توطئه استکبار تاکید داشته اند که سالهاست این موضوع از جانب معظم له تکرار شده است.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: در عید قربان انسان های آگاه به یاد قربانگاه حضرت ابراهیم هستند و این عید برخلاف دیگر اعیاد هیچ اختلافی در آن نیست و همه مسلمانان در خصوص آن وحدت دارند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها