نمکی، در نامه‌ای به روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور خواستار اجرای دستورالعمل جدید برنامه واکسیناسیون عمومی شد.
کد خبر: ۹۳۵۹۳۳۸
|
۳۱ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، سعید نمکی در دستورالعمل جدید واکسیناسیون کرونا اعلام کرد: از آنجا که به دلیل پوشش واکسیناسیون جمعیت بالای ۶۰ سال و استان‌های جنوبی و جنوب شرقی بالای ۵۰ سال به حد قابل قبولی رسیده‌ایم مراجعه به مراکز واکسیناسیون در روز گذشته کمتر بود. لذا با توجه به تأمین و پشتوانه کافی واکسن و همچنین توسعه مراکز تزریق در سراسر کشور که آمادگی تزریق روزانه بیش از پانصد هزار نفر را دارد شایسته است که این مراکز و واکسن در اختیار با ظرفیت حداکثری مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

۱- سریعاً اعلام گردد تمامی افراد بالای ۶۰ سال که تاکنون مراجعه نکرده و یا در سایت ثبت نام ننموده‌اند با اطلاعیه و یا هر شیوه‌ای مناسب این عزیزان در سراسر کشور دعوت به ثبت نام و نوبت دهی شوند. در استان‌هایی که بالای ۵۰ سال گروه هدف هستند، برای این گروه سنی آگهی شود.

۲- استان‌هایی که گروه هدف بالای ۶۰ سال و آنها که بالای ۵۰ سال است در صورتی که ۷۵ درصد از گروه‌های سنی هدف را واکسینه کرده‌اند می‌توانند از فردا برای جمعیت ۶۰-۵۸ ساله در استان‌هایی که گروه سنی هدف، بالای ۶۰ سال بوده و ۵۰-۴۸ ساله در استان‌هایی که گروه سنی هدف بالای ۵۰ سال می‌باشد ثبت نام آغاز و واکسیناسیون این گروه با نوبت دهی شروع شود. واکسن به اندازه کافی موجود است و همکاران با محاسبه جمعیت جدید هدف، واکسن مورد نیاز را درخواست نمایند تا سریعاً ارسال شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها