خبرهای داغ:
امام جمعه موقت قزوین؛

نقش نخبگان قزوین در پروژه چشمه نور، چیست؟

حجت السلام خضری گفت: در مدیریت قوه مجریه، مدیریت شهری، صرفا آمد و رفت اشخاص نیست و این تغییر یک تغییر از رویکرد مدیریت لیبرال به سمت مدیریت انقلابی است.
کد خبر: ۹۳۵۹۴۰۶
|
۰۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خضری در خطبه های نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی(ص) برگزار می شود، با بیان اینکه تقوا دروازه ورود انسان به دایره ولایت اهل بیت(ع) است، اظهار کرد: امام باقر(ع) فرمودند به ولایت ما اهل بیت(ع) نمی رسید، مگر با عمل صالح و تقوا. راه ورود به ولایت اهل بیت(ع) رعایت تقواست.

وی ادامه داد: در روایتی در باب تقوا حضرت فرمودند از شیعیان ما نیست کسی که در شهری صد هزار نفری زندگی کند و از همه با تقواتر نباشد. امام در چهل حدیث می فرمایند هر کسی در ترک محرمات کوشا باشد، شامل این حدیث می شود.

تغییر در قوه مجریه یک تغییر از مدیریت لیبرال به سمت مدیریت انقلابی است

امام جمعه موقت قزوین بیان کرد: در ماه مرداد در آستانه چرخش مهم در حوزه حکمرانی هستیم در حوزه مدیریت قوه مجریه، حوزه مدریت شهری در همه شهرستان ها و روستاها که صرفا آمد و رفت اشخاص نیست و این تغییر یک تغییر از رویکرد مدیریت لیبرال به سمت مدیریت انقلابی است.

حجت الاسلام والمسلمین خضری افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند راه حل مشکلات و دست یابی به پیشرفت، با تشکیل دولت جوان و انقلابی است و این کلیدواژه ها خیلی مهم است.

وی با طرح این سوال که انقلابی چه کسی است؟ خاطرنشان کرد: انقلابی کسی نیست که فقط نماد انقلاب را داشته باشد. رهبری پنج شاخصه انقلابی گری را فرمودند؛ تصمیمات ماه مرداد و ماه شهریور همانند انتخابات، بسیار مهم است و تصمیم گیری در مورد افراد می تواند یک دولت انقلابی را شکل دهد و مسأله ای بسیار مهم است و هم مردم و هم مسئولان در این چرخش مدیریتی نقش دارند.

امام جمعه موقت قزوین اظهار کرد: مردم در حال حاضر در شرایط بسیار سختی رای دادند و هر رای ارزش مضاعفی نسبت به گذشته دارد و مسئولیت بزرگی به دوش کسانی است که برای کشور و دولت می خواهند تصمیم بگیرند. امروز تصمیم گیری و انتخاب مسئولان باید به گونه ای باشد که جوابگوی کسی که در انگلستان هم کتک خورد، باشد و به همین خاطر تصمیم گیری ها بسیار مهم و حساس است.

حجت‌الاسلام والمسلمین خضری تصریح کرد: باید شاخصه های انقلابی را پررنگ کنیم و اول شاخصه ها را قرار دهیم و بعد ببینیم افراد در این شاخصه هستند یا خیر. رهبری فرمودند شاخصه اول پایبندی به ارزش ها و مبانی اسلام است، آدمی انقلابی است که به مبانی پایبند است و نقطه مقابل کسانی هستند که هر روز به یک سمت و سویی می روند و احساس می کنند اگر بر یک مبنا ایستادگی کنند، منافعشان به خطر می افتد.

وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند یکی از مبانی ما، اسلام ناب در برابر اسلام آمریکایی است، یعنی آدم انقلابی کسی است که روی اسلام ناب در مقابل اسلام آمریکایی می ایستد و اسلام آمریکایی دو شاخه دارد، اسلام متحجرین و اسلام سکولارها و لیبرال ها، یعنی نه در دام تحجر می افتد و نه در دام سکولاریسم، بلکه پیرو حقیقی اسلام و انقلاب اسلامی است.

خطیب نماز جمعه قزوین اضافه کرد: رهبری فرمودند یکی دیگر از مبانی ما اعتقاد به پیشرفت و تحول است، نه اعتقاد به توسعه. پیشرفت با توسعه متفاوت است، توسعه مدلی است که غرب برای حکمرانی در جهان طراحی کرده است اما پیشرفت مدلی است که امامین انقلاب برای تمدن اسلامی طراحی کرده اند و کلیدواژه های مهمی هستند. برخی اسناد استان نشان می دهد برخی‌ها در مدل توسعه سندها را می‌نویسند و این اعتقاد به پیشرفت نیست.

محرومان از گرانی نان آسیب می‌بینند

امام جمعه قزوین اظهار کرد: توجه ما به محرومان، مبنای دیگر ماست، نه اینکه ثروتمندان ثروتمندتر شوند و سرریزش به محرومان برسد؛ امروز یک تصمیم مدیریتی می گیریم و نان را گران می کنیم و فشارش برای محرومان است و اقشار ثروتمند و دلالان متوجه فشارهای آن نمی‌شوند.

وی تصریح کرد: شاخص دومی که حضرت آقا درباره انقلابی بودن و انقلابی ماندن مطرح کرده اند، همت بلند برای رسیدن به آرمان‌هاست؛ یعنی افق آدم‌ها کجاست؟ تمدن اسلامی است؟ ظهور است؟ عدالت گسترده است؟ باید آرمان آدم‌ها سنجیده شود و فقط آرمان داشتن کافی نیست و بلکه آرمان بلند و همت بلند داشتن و تلاش برای رسیدن به آنهاست. رهبری فرمودند نقطه مقابل این شاخص، تنبلی، محافظه کاری و ناامیدی است، آدم تنبل نمره انقلابی گری پایینی دارد.

برخی فقط در دنیای مجازی آرمان‌طلب هستند

حجت الاسلام والمسلمین خضری بیان کرد: برخی ها در فضای مجازی آرمان طلب هستند، آرمان طلبی بدون همت ناقص است و باید همت کنیم که در همه بخش ها، چه در فضای مجازی و چه در دنیای واقعی پای کار و در میدان باشیم.

رهبری فرمودند اعتماد به کشورهای دیگر، علت عقب‌ماندگی در واکسیناسیون است

خطیب نماز جمعه قزوین با بیان اینکه رهبری فرمودند شاخص سوم پایبندی به استقلال کشور است، گفت: رهبری فرمودند نقطه مقابل این است که باید ببنیم مدیران در نقشه چه کسانی بازی می کنند، به چه کسانی اعتماد می کنند؛ امروز رهبری دوز دوم واکسن را دریافت کردند و فرمودند اینکه ما در جریان واکسیناسیون عقب هستیم به این خاطر است که ما به کشورهای دیگر اعتماد کردیم و اولویت اولمان واکسن ایرانی نبود.

وی اظهار کرد: رهبری فرمودند همه رعایت کنند تا این ویروس از بین برود، رهبری تاکید کردند به دشمن و دیگران اعتماد نکنید، ما جزو شش کشور تولید کننده واکسن هستیم. ما در حوزه جمهوری اسلامی نیاز به استقلال داریم و باید در حوزه استانی هم شعار استقلال و پایبندی به این معنا را جدی بگیریم/

امام جمعه موقت قزوین با تاکید بر اینکه در استان باید شعار استقلال را داشته و به خودباوری برسیم، تصریح کرد: قزوین زمانی پایتخت کشور بوده، حوزه علمیه قزوین که دانشگاه محسوب می شد، در عصر صفویه به حوزه مکتب قزوین معروف بود و در کنار مکاتب فقهی که آن روزها حاکم بوده یک مکتبی به نام مکتب قزوین مطرح بوده و دانشمندان بزرگی اینجا تربیت شدند.

استان قزوین نباید دچار از خودباختگی شود/ نیازمند نرم افزار تمدنی در قزوین هستیم

حجت الاسلام والمسلمین خضری افزود: مرحوم کَرَکی از فقهای بنام دوران صفوی بود و در حوزه قزوین درباره احکام حکومتی بحث می شد و امروز احساس می شود دچار یک خودباختگی شده ایم و دیگران برای ما تصمیم می گیرند و امروز نرم افزار حاکم بر استان را چه کسانی طراحی می کنند؟!

وی یادآور شد: برخی تلاش کردند تا سند 2030 را در استان قزوین اجرایی کنند، سند 2030 حوزه شهری هم دارد و این نرم افزار کجا طراحی می شود؟! دل خوش نکنیم محرم امسال صد متر بنر بیشتری می دهند! این شهر نیازمند به نرم افزار تمدنی دارد، نیاز به سند توسعه پیشرفت دارد؟ سندها در کدام اتاق اندیشه ورز نوشته می شود؟

قزوین نیازمند استقلال و خودباوری استانی است

خطیب نماز جمعه قزوین اضافه کرد: در این شهر یک ابرپروژه به نام چشمه نور طراحی شده است که می تواند تا قرن ها همه نگاه ها را به سمت قزوین و افتخارات علمی قزوین جلب کند. سوال این است که این پروژه چرا تا کنون موفق نبوده؟ چرا نخبگان قزوین نامحرم هستند؟ چقدر سهیم هستند؟ نخبگان قزوین در یک ابرپروژه ملی به نام چشمه نور، کجا قرار دارند؟ پروژه چشمه نور یک آرمان عملیاتی می تواند باشد برای دانش آموزان قزوین که دیگر آرمان دانش آموزان ما رفتن به تهران نباشد. ما باید به استقلال و خودباوری استانی برسیم.

دشمن از همه ظرفیت های نفوذ استفاده می کند تا برای شروع دولت جدید، ایجاد بحران کند

امام جمعه موقت قزوین بیان کرد: شاخصه دیگر حساسیت دربرابر نقشه دشمن و شاخصه آخر تقواست که از سوی رهبری به عنوان شاخصه های انقلابی گری مطرح شده است. امروز دشمن از همه ظرفیت های نفوذ استفاده می کند تا برای شروع دولت جدید، ایجاد بحران کند.

دولت جدید سامانه معرفی نفوذ در سازمان‌ها را نیز طراحی کند

وی افزود: ما یک مطالبه از دولت جدید داریم، همان طور که سامانه معرفی مدیران انقلابی را طراحی کردید، سامانه معرفی نفوذ در سازمان ها را نیز طراحی کنید. مردم در این هشت سال از نفوذ ضربه خوردند و نفوذی ها مردم را ناراضی کردند. از مسوولانی که در رده های بالا قرار دارند تا کارکنانی که در یک اداره برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی کار نمی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین خضری اضافه کرد: رهبری فرمودند مردم گروه های اطلاعاتی تشکیل دهید، درست است که وزارت اطلاعات داریم، اطلاعات سپاه داریم و زحمت می کشند اما رهبری فرمودند کار اطلاعاتی یک کار مردمی است و باید جریان نفوذ را شناسایی و معرفی کنیم.

قوه قضائیه در ابتدای دولت جدید، جریان نفوذ را محاکمه کند

خطیب نماز جمعه قزوین تاکید کرد: از قوه قضائیه خواهش می کنیم در ابتدای دولت جدید، جریان نفوذ را محاکمه کند و با جریان نفوذ برخورد کند. امام علی(ع) فرمودند منافقان کسانی هستند که رنگ های مختلف دارند. حضرت فرمودند آنها نسبت به آسایش مردم حسادت می ورزند، دائماً به بلاها اضافه می کنند و مردم را از حکومت ولی خدا ناامید می کنند و اینها ویژگی جریان نفاق و نفوذ است.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار