امام جمعه شهرستان قدس روند فعلی بازشماری آرای انتخاباتی در این شهرستان را ناکافی دانست و از مسئولان استانی و محلی خواست، همه صندوقها را بازشماری و پاکی جمهوری اسلامی را به مردم ثابت کنند.
کد خبر: ۹۳۵۹۴۳۶
|
۰۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از غرب استان تهران: بیش ازیک ماه است، که بحث تخلفات انتخاباتی در شهرستان قدس حسابی داغ است و این نِدا فارغ از پیگیریی توسط دیگر مسئولان شهری و استانی، فقط در تریبون نماز جمعه و هراز چندگاهی توسط خود نامزد‌های معترض، در کانال‌های تلگرامی و دیگر شبکه‌های اجتماعی به گوش می‌رسید.

شب گذشته خبر‌های واصله به خبرنگار بسیج، بیانگر آن بود که فرمانداری شهرستان قدس پس از مدتی اهمیت ندادن به موضوع تخلفات انتخاباتی، بلاخره تن به خواسته معترضین، امام جمعه ومراجع پیگیر داد و روز دوشنبه نیز دستور بازشماری آراء را صادر کرد، که در اولین بازشماری انجام شده و به دور از دید رسانه‌ها و عدم انعکاس خبری، یک عضو اصلی حذف و علی البدل جایگزین آن شد.

اکنون امام جمعه شهرستان قدس در گفته‌های امروز خود، این روند را رضایت بخش توصیف نکرد و خواستار بازشماری همه صندوق‌های مورد اعتراض کاندیدا‌ها شد و از مسئولان استانی و محلی درخواست کرد، تا پاکی جمهوری اسلامی را به مردم ثابت کنند.

"به گفته خطیب شهرقدس، در مرحله اول ۱۰ درصد و در مرحله دوم ۴۰ درصد آراء بازشماری شده است. "

حجت الاسلام رضا جوکار، مکرراً از دستگاه قضایی خواهان اشد مجازات برای متخلفین شد و تاکید کرد، که در شهرستان قدس اعتماد مردم آسیب دیده و این موضوع باید با برخورد قاطعِ با آن‌ها جبران شود.

امام جمعه از کنایه به نامزد‌های متخلف هم غافل نماند و دهه امامت و ولایت را بهانه‌ای ساخت، تا هزینه‌های هنگفتی که در انتخابات متقبل شده بودند را زیر سوال ببرد.

"او در اینباره گفت: کاندید‌هایی که برای انتخابات مخارج بالایی را صرف پیروزی خود کردند، لازم است در ماه ذی الحجه، ایام دهه ولایت و امامت و اکرام نیازمندان نیز هزینه کنند، تا بلکه به مردم در این دارلشهدا و دارالمومنین خدمت ورزند.

وی سپس به اهمیت برپایی نماز جمعه اشاره و خاطر نشان کرد: در نماز جمعه ارکان معنوی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی مانند حج به نمایش گذاشته می‌شود و مهمترین تریبون متعلق به نماز جمعه است و شکوه و اقتدار عظمت اسلام در نمازجمعه تجلی پیدا می‌کند.

نماینده، ولی فقیه در شهرستان قدس، به شعار نماز جمعه امسال با عنوان «نماز جمعه همیشه مردمی، همیشه انقلابی» پرداخت و بیان داشت: نماز جمعه قرارگاه فرهنگی و مهمترین رسانه و صدای مردم بوده و این جایگاه برای مردم ایجاد فرصت گفت‌وگو کرده و موجب دسترسی مردم به مسئولین است.

حجت الاسلام جوکار در بخش دیگری از خطبه‌های خود، به عملیات غرور آفرین مرصاد، "که بعنوان آخرین عملیات رزمی دفاع مقدس" هم مرقوم شد اشاره کرد و گفت: انسجام میان ارتش، سپاه و بسیج توطئه دشمنان را نابود کرد و مردم نقش برجسته‌ای در این عملیات داشتند.

اتفاقات خوزستان، توطئه رسانه‌های سعودی-لندنی است

وی درخصوص مشکلات اخیر خوزستان هم اظهار داشت:مسؤلان کنونی در حق خطه قهرمان جنوب کشورمان، که در دفاع مقدس و همه صحنه‌ها انقلابی خوش درخشیدند، کم لطفی کردند و دولت جدید باید با مدیرانی که در این سال‌ها کوتاهی ورزیدند، برخورد کند.

خطیب جمعه شهرستان همچنین با توجه به اتفافات اخیر در اهواز و برخی از شهر‌های جنوبی کشور خاطر نشان کرد: آشوب‌های اخیر در کشور نقشه دشمن بود، که با هوشیاری نیرو‌های اطلاعاتی و امنیتی و بصیرت مردم این فتنه به نتیجه نرسید.

به گفته حجت الاسلام  جوکار، پشت صحنه این آشوب ها، شبکه‌های اینترنشنال سعودی و بی بی سی است، که در روز‌های جابجایی دولت در ایران، دسیسه‌هایی داشته و مردم در عین مطالبه گری باید نسبت به این آسیب‌ها و فتنه‌ها آگاه باشند.

انتهای پیام//
ارسال نظرات