فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) هدف دشمنان از ترور دانشمندان هسته ای از جمله شهید رضایی نژاد ضربه زدن به توان علمی کشور دانست و گفت: رشد شتابان علمی ایران اسلامی با ترور دانشمندان هسته‌ای متوقف نمی شود.
کد خبر: ۹۳۵۹۴۵۹
|
۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۳

 به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار جمال شاکرمی در آیین بزرگداشت سالروز ترور شهید هسته ای استان داریوش رضایی نژاد اظهار داشت: رشد شتابنده علمی و فتح قله های دانش با همت و عزم جوانان مومن و غیوری همچون شهید رضایی نژاد رونق یافت و ادامه این مسیر وابسته به هیچ فرد و گروهی نیست، بلکه یک جنبش تاریخی و برخاسته از روحیه خودباوری و اتکا به توانمندی داخل است.

وی افزود: شخصیتی چون شهید داریوش رضایی نژاد همیشه به عنوان فردی جستجوگر علم، معتقد به تلفیق توامان کار علمی و عملی بود و شهادتش در راه تحقق آرمان های بلند و الهی انقلاب، به ملت ایران و محیط علمی کشور آبرو بخشید.

شاکرمی با اشاره به اینکه شهید رضایی نژاد به بالاترین رتبه از ارزش های معنوی دست یافت، یادآور شد: این شهید یک فرد حرفه ای در کار و بی ادعا بود که در راه خدا و پیشرفت اسلام به شهادت رسید.

وی شهادت را مرگ تاجرانه انسان های زیرک و هوشیار دانست و اضافه کرد: آنها که شهید شدند به بالاترین درجه اعلی رسیدند و به شهادت یعنی عزت، ایمان، تمام خوبی ها و در یک کلام به حق تعالی دست یافتند.

وی انگیزه دشمن را از ترور دانشمندان هسته ای ، ضربه زدن به جهاد علمی کشور دانست و گفت: رشد شتابنده علمی و فتح قله های دانش با همت و عزم جوانان مومن و غیوری همچون شهید رضایی نژاد رونق یافت که امروز قائم به هیچ فردی نیست و این یک جنبش تاریخی و برخاسته از این روحیه خودباوری و اتکا به توانمندی داخل است.

شاکرمی شهادت را پاداش غیور مردانی دانست که با جهاد علمی، چراغ علم و روشنایی را پرفروغ نگه داشته اند و زحمات و خدمات ارزشمند شهید رضایی نژاد به ملت ایران بی شک ذخیره ارزشمندی در دیوان عدل الهی است .

وی با اشاره به اینکه پ شهادت، حقیقت عظیمی است، یادآور شد: اگر این حقیقت به وسیله کسانیکه امروز در قبال شهیدان مسوولیت دارند، زنده بماند و حفظ و تقدیس شود، همیشه تاریخ از ایثار و بزرگی آنها یاد خواهد کرد.

وی اظهار داشت: شهدای هسته ای ما تربیت شدگان مکتب اسلام و امام هستند که سند مظلومیت ایران اسلامی را به جهانیان نشان می دهند و حس وطن پرستی، تعهد و مسئولیت پذیری، تسلط بر علم و پیوند بین علم ، تحقیق و عمل مهمترین و بارزترین ویژگی و اهداف دانشمندان هسته ای کشور بود.

شاکرمی گفت: شهدای هسته ای با وجود انواع تهدیدات به خاطر عشق و علاقه به وطن بزرگترین دارایی خود یعنی جانشان را فدای نظام و انقلاب کردند و با نور خود هدایت و کمال را برای ما روشن نگه داشته اند.

به گزارش بسیج، شهید داریوش رضایی نژاد دانشمند هسته ای کشور و دانشجوی دکترای مهندسی برق دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی بود که در تاریخ اول مردادماه سال ۱۳۹۰ در مقابل منزلش در تهران ترور شد.

در آستانه برگزاری کنگره سرداران و سه هزار شهید استان ایلام، دهمین سالگرد شهادت دانشمند هسته ای کشور، شهید داریوش رضایی نژاد با حضور فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع)، مدیر کل بنیاد شهید استان، کرمی معاون استانداری و جمعی از مسئولین شهرستان آبدانان و عموم مردم در محل امامزاده سید صلاح الدین محمد(ع) آبدانان برگزار شد.

در ادامه تصاویری از این مراسم را ببینید.

 

ارسال نظرات