خبرهای داغ:
جمالی پور گفت: از امروز بر اساس عملکرد واحد صنفی عمل خواهیم کرد.چنانچه مجموعه اصناف اتحادیه ای بیش از ۶۰ درصد مرتکب تخلف شده باشد، کل واحد‌های صنفی آن اتحادیه تعطیل خواهد شد.
کد خبر: ۹۳۵۹۵۹۰
|
۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، هدایت اله جمالی پور استاندار قزوین، در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا که در سالن اجتماعات شهید امامی استانداری برگزار شد، بیان کرد: ۱۸ ماه تلاش در مقابله با کرونا موجب شد تا تا با مدیریت و مشارکت عمومی بالا، استان ما از نظر آسیب پذیری دچار شرایط سخت نشود هرچند که دچار پیک شدیم اما در جمع بندی کار، استان ما موفق عمل کرده است.

وی گفت: با توجه به شرایط کرونایی، حساسیت ها از سوی مردم کاهش یافته و به نظر می رسد نظارت ها نیز کاهش یافته و لذا باید مراقب باشیم تا استان دچار پیک خطرناک نشود. شرایط بستری و ابتلا رو به افزایش است و اگر همین امروز حساسیت لازم را ایجاد نکنیم استان قزوین به سرعت می تواند وارد شرایط خطرناک شود.

استاندار قزوین اظهار کرد: هم درصد شیوع بیماری بالاست و هم میزان ابتلا و مرگ و میر جوانان افزایش یافته و لذا ضرورت دارد بر رعایت پروتکل ها نظارت بیشتری اعمال نماییم.

جمالی پور عنوان کرد: دستگاه دولتی و یا هر دستگاه خصوصی اگر مجری خوبی در اجرای دستورالعمل ها باشد نیاز به مصوبات ستاد نخواهد داشت اما این موضوع اهمیت جدی دارد که دستورالعمل ها و مصوبات ستاد کرونا از سوی تمام بخش های دولتی، خصوصی و مردم اجرا شود.

وی افزود: در ورودی هر دستگاه دولتی باید تب سنجی مراجعین انجام شود و از ماسک حتما استفاده شود. در غیر این صورت دستگاه هایی که امکان فعالیت غیرحضوری یا نیمه حضوری را دارند باید از مصوبات هر دو فرایند حضوری و غیرحضوری استفاده کنند.

مدیر ارشد اجرایی استان در ادامه تصریح کرد: وظیفه ما کنترل و نظارت بر اجرای مصوبات است و در این راستا همه دستگاه ها باید با نظر فرمانداران فعالیت کنند در غیر این صورت ترک فعل محسوب شده و با مسوول دستگاه برخورد قضایی می شود. لذا هر شهرستان باید یک کمیته نظارت و بازرسی داشته باشد تا مورد ارزیابی استان قرار گیرد.

جمالی پور در ادامه اضافه کرد: تا ده روز آینده صدور مجوز تردد فقط از سوی معاونت سیاسی و امنیتی استانداری انجام می شود و هیچ گونه مجوزی از سوی فرمانداران صادر نخواهد شد و در واقع صدور مجوز ممنوع است.

وی یادآور شد: تردد خودروهای غیربومی به استان تا ده روز آینده ممنوع است و در صورت ورود خودروی غیربومی، نیروی انتظامی خودرو را به پارکینگ منتقل نماید.

استاندار قزوین ادامه داد: در مورد رستوران ها، همچنان طبق مصوبه قبلی فقط به صورت بیرون بر فعالیت نمایند. برگزاری مراسم در باغها ممنوع است و اگر چنانچه برای برگزاری مراسم دارای مجوز می باشند، مشمول قانون تالارها هستند و اگر مجوز ندارند یک جرم محسوب می شوند. لذا نیروی انتظامی باید قاطعانه برخورد نماید.

استاندار قزوین گفت: از امروز بر اساس عملکرد واحد صنفی عمل خواهیم کرد.بر همین اساس اصناف می توانند فعالیت کنند و چنانچه شیوه نامه ها را رعایت نکنند تعطیل خواهند شد. این کار در راستای تشویق اصناف متعهد و تنبیه اصنافی است که به مصوبات متعهد نیستند، در وهله اول یک هفته تعطیل، در وهله دوم دوهفته تعطیل و چنانچه برای بار سوم مرتکب نقض قانون شوند سه ماه تعطیل خواهند شد.

جمالی پور افزود:چنانچه مجموعه اصناف اتحادیه ای بیش از ۶۰ درصد مرتکب تخلف شده باشد، کل واحد‌های صنفی آن اتحادیه تعطیل خواهد شد و مسوولیت این کار با اتاق اصناف و سازمان صمت خواهد بود.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها