خبرهای داغ:
منابع سوری از ورود کاروان جدید نظامیان آمریکایی از عراق به حسکه و قصد آنها برای احداث پایگاه جدید در این کشور خبر دادند.
کد خبر: ۹۳۵۹۶۸۰
|
۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج،خبرگزاری رسمی سوریه از ورود یک کاروان متعلق به نظامیان آمریکایی به پایگاه الشدادی در حومه حسکه در شمال شرق سوریه خبر داد و این درحالیست که دیده بان حقوق بشر سوری از احتمال احداث پایگاه نظامی جدید در سوریه توسط آمریکا خبر می‌دهد.

سانا اعلام کرد که نیروهای آمریکایی به تقویت پایگاه‌های خود در منطقه الجزیره ادامه می‌دهند و از طریق دو بالگرد نظامی، تجهیزات، مهمات و مواد لجستیک و شماری نظامی به پایگاه «الشدادی» در جنوب حسکه وارد کردند.

از طرفی دیگر سازمان دیده بان حقوق بشر سوری نیز گفت که این کاروان متشکل از 75 کامیون بود که اکثر آنها حامل خودروهای نظامی و زرهی بودند که از طریق گذرگاه مرزی «الولید» با اقلیم کردستان عراق وارد خاک سوریه شدند.

این سازمان به نقل از منابع خود خبر داد که نیروهای ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا این کاروان را با هدف احداث پایگاه نظامی جدید در شمال و شرق سوریه وارد کردند.

اکثر خاک استان‌های حسکه، دیر الزور و الرقه که سرشار از منابع انرژی هستند، تحت کنترل نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) که تحت حمایت ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا هستند، قرار دارد.

نیروهای آمریکایی در حالی در سوریه حضور دارند که نه مجوزی از سوی شورای امنیت برای آنها صادر شده است و نه به دعوت سوریه آمده‌اند.

هدف اصلی دولت سوریه دست یابی به راهکار سیاسی و بازسازی و نیز بازگشت آوارگان است اما نیروهای آمریکایی در راستای نابودی این تلاش‌های مسالمت آمیز دولت سوریه حرکت می‌کنند.

دمشق حضور نظامی آمریکا در سوریه را غیرقانونی می‌داند و اینکه هدفش غارت منابع طبیعی سوریه است و بارها هم به شورای امنیت درباره سرقت منابع نفتی و غلات سوریه، شکایت برده است.

ملت سوریه از حضور نیروهای آمریکایی در کشور خود ناراضی هستند و این نیروهای اشغالگر را به مثابه چالشی در مقابل تلاش‌های دولت سوریه می‌دانند.

صبح 23 مارس گذشته 300 تانکر حامل نفت دزدیده شده سوریه از طریق گذرگاه غیرقانونی «المحمودیه» به عراق برده شد.

در واقع نیروهای اشغالگر آمریکایی ماهانه ده‌ها محموله نفت مسروقه را به عراق می‌برند. علاوه بر آن شبه نظامیان «قسد» مورد حمایت آمریکا روزانه 140000 بشکه نفت خام می‌زدند و این طبق گفته «غسان خلیل» استاندار حسکه است. این اقدامات شبه نظامیان «قسد» با حمایت کامل اشغالگران آمریکایی در سوریه انجام می‌گیرد.

«بسام طعمه» وزیر نفت و منابع طبیعی در 18 مارس گذشته اعلام کرد که آمریکا بر بیش از نود درصد از ذخایر نفت خام سوریه که در بخش شمال شرقی سوریه قرار دارد، سیطره دارد.

وی به خسارات ناشی از سرقت نفت سوریه در نتیجه راهزنی آمریکایی‌ها اشاره کرد و گفت که این از 92 میلیارد دلار فراتر رفته است.

با این حال واشنگتن با هدف سرپوش گذاشتن بر اقدامات جنایتکارانه خود در سوریه به هجمه علیه دمشق و مسکو روی آورده است و آنها را مسئول بحران انسانی در سوریه قلمداد می‌کند و به این اکتفا نکرده و در راستای بی ثباتی سوریه حرکت کرده است.

واشنگتن با جنجال فراوان از کمک‌های انسانی به سوریه سخن به میان آورده است در حالی که با رصد این کمک‌ها مشخص می‌شود که به سمت تروریست‌ها در شمال غرب سوریه رهسپار می‌شوند.

آمریکا با غارت غلات سوریه به بحران انسانی در سوریه دامن می‌زند که محموله‌های زیادی از طریق گذرگاه غیرقانونی «سیمالکا» عازم عراق می‌شود تا بحران غذایی در سوریه تشدید شود.

اقدامات جنایتکارانه آمریکا زمانی بیشتر ملموس می‌شود که نیروهای اشغالگر آمریکایی مانع از فروش محصولات کشاورزان در مناطق اشغالی به دولت سوریه می‌شوند.

علاوه بر اینکه محصولات کشاورزان سوری را در مناطق تحت اشغال شبه نظامیان «قسد» با قیمت ناچیز می‌خرند، هواپیماهای آمریکایی محصولات گندم در شمال شرق سوریه را به آتش می‌کشند و با پرواز در ارتفاع پایین موجبات رعب و وحشت غیرنظامیان را فراهم می‌آورند.

واشنگتن به شکل منظم و مداوم اقدام به سرقت غلات سوریه از دشت‌های کشاورزی و نفت از چاه‌های آن با هدف طولانی کردن بحران و وارد کردن زیان به ملت سوریه می‌کنند و این را جز تروریسم اقتصادی و جنایت ضد بشری نمی‌توان، نامید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها