خبرهای داغ:

تمام شهرهای گلستان قرمز شد

فوتی‌های بیماران کرونا در گلستان دو رقمی شد و روز گذشته ۱۲ بیمار در استان به دلیل ابتلا به کرونا جان باختند.
کد خبر: ۹۳۵۹۷۰۸
|
۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۷

تمام شهرهای گلستان قرمز شد

به گزارش خبرگزاری بسیج از گلستان؛ جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا در گلستان به ریاست استاندار گلستان پیش از ظهر امروز برگزار شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان شرایط بحرانی شیوع ویروس کرونا در گلستان اعلام کرد تمام شهرستان‌های استان گلستان در وضعیت قرمز قرار دارد و در بسیاری از شهرستان‌ها، شاخص بستری بیماران از شرایط قرمز نیز عبور کرده است.

عبدالرضا فاضل بیان کرد: در حال حاضر یک هزار و ۱۳۵ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری هستند که ۱۳۶ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه قرار دارند که ۵۲ نفر به دستگاه ونتیلاتور وصل هستند.

* حدود یک هزار و ۹۰۰ بیمار کرونایی در سطح استان گلستان تحت درمان پزشکان قرار دارند/ سیل فزاینده بیماران کرونایی بسیار نگران کننده است

وی اضافه کرد: گرچه میزان بستری بیماران در بیمارستان‌های استان یک هزار و ۱۳۵ بیمار است اما با در نظر گرفتن آمار بیماران سرپایی که تحت درمان قرار می‌گیرند حدود یک هزار و ۹۰۰ بیمار در سطح استان تحت درمان پزشکان قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان بیان کرد: از هفته گذشته تاکنون روزانه به صورت میانگین ۲۲۳ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری می‌شوند که این سیل فزاینده بیماران بسیار نگران کننده است.

فاضل گفت: برای مثال در بیمارستان صیاد شیرازی گرگان روز گذشته حدود ۱۵۰ بیمار مراجعه کرده که بخشی بستری شده و بخشی مورد درمان سرپایی قرار گرفتند که این حجم از فشار به همکارانم در کادر درمان واقعا خسته‌کننده است.

* با وجود مصوبه‌های ستاد کرونا تفرجگاه‌ها‌ کاملا باز، عروسی‌ها برگزار و زندگی عادی مردم در جریان بوده  است/ متاسفانه هیچ کنترلی در بخش ورود و خروج به شهرهای استان انجام نشده است

وی افزود: با وجود مصوبه‌های ستاد کرونا، متاسفانه هیچ کنترلی در بخش ورود و خروج به شهرهای استان انجام نشد، تفرجگاه‌ها کاملا باز بود، عروسی‌ها برگزار شد و زندگی عادی مردم در جریان بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان تاکید کرد: در حال حاضر کنترل کرونا در استان به یک کلاف سردرگمی تبدیل شده که شرایط فاجعه‌باری را برای استان در پی دارد و نیاز داریم اقدامات جدی‌تری در حوزه تصمیم و اجرا شکل گیرد.

فاضل گفت: من بیش از این نمی‌توانم به همکارانم فشار وارد کنم چون علاوه بر موضوع درمان و بیمارستان‌ها، حجم بسیار بالایی از عملیات واکسناسیون را در حال اجرا هستیم که در روز گذشته بیش از ۷ هزار واکسن را ما در استان تزریق کردیم و پیش‌بینی می‌شود امروز به مرز ۱۱ هزار واکسن برسد.

وی بیان کرد: متاسفانه روند مرگ و میرهای ناشی از کرونا در استان دو رقمی شده و روز گذشته ۱۲ نفر از هم استانی‌هایمان را به دلیل ابتلا به کرونا از دست دادیم.

عدم اجرای محدودیت‌های تردد در گلستان
براساس این گزارش، مشاهدات خبرنگارخبرگزاری فارس در گلستان از روند اجرای مصوبات و محددیت‌های فعالیت اصناف و مشاغل و ترددها حاکی از آن دارد که به هیچ عنوان محدودیت‌های ورود و خروج به استان با وجود مصوبه ستاد استانی مقابله با کرونا اجرا نشده و هیچ یک از گروه‌های شغلی که ممنوعیت فعالیت آنها اعلام شده بود فعالیتشان تعطیل نبوده و حتی بهتر و راحت‌تر از گذشته اقدام به فعالیت کردند.

این امر باعث انتقاد صریح استاندار گلستان به فرمانداران و نیروی انتظامی در جلسه امروز شد به صورتی که وی بیان کرد که در بازدیدها به‌خصوص از ورودی غربی استان هیچگونه کنترل و ممانعتی از حضور خودروهای غیربومی در استان انجام نمی‌شد و به محض حضور وی برای چند دقیقه‌ای کنترل‌های مقطعی را انجام دادند.

* مشاهدات عینی خودم در گرگان این بود که اصناف دیگر توجهی به پروتکل‌ها و توصیه‌ها ندارند/ از هر ۱۰ واحد صنفی در ۹ واحد صنفی حتی متصدی آن واحد از ماسک استفاده نمی‌کرد

هادی حق‌شناس تاکید کرد: متاسفانه با وجود همکاری بسیار خوب ستاد با اصناف به جهت جلوگیری از آسیب بیشتر به کسب درآمد آنها، متاسفانه اصناف به هیچ عنوان مسائل بهداشتی را رعایت نکرده و حتی استفاده از ماسک را هم دیگر فراموش کرده‌اند.

وی اضافه کرد: مشاهدات عینی خودم در گرگان این بود که اصناف دیگر توجهی به پروتکل‌ها و توصیه‌ها ندارند و از هر ۱۰ واحد صنفی در ۹ واحد صنفی حتی متصدی آن واحد از ماسک استفاده نمی‌کرد.

استاندار گلستان به اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف تا سه شنبه مهلت داد شرایط پروتکل‌ها در اصناف مختلف را نظارت کرده و سامان دهند در غیر اینصورت تمامی مشاغل گروه‌های دو، سه و چهار از چهارشنبه باید تعطیل شوند.

بهداشت، اصناف و تعزیرات هر واحد صنفی که رعایت نکات بهداشتی را ندارد بدون چشم‌پوشی پلمب کند

حق‌شناس به بهداشت، اصناف و تعزیرات دستور داد هر واحد صنفی که رعایت نکات بهداشتی را ندارد بدون چشم‌پوشی پلمب شود.

وی گفت: همه باید شرایط را درک کنیم، کل گلستان قرمز است و تعدادی فوتی‌ها ۱۰۰ درصد افزایش داشته و این نشان دهنده زنگ هشدا و خطر جدی است.

گفتنی است، در این جلسه تمامی اعضای حاضر در جلسه از عملکرد فرمانداران در عدم اجرا پروتکل‌ها و مصوبات ستاد استانی مقابله با کرونا گلایه داشته و خواستار اجرای جدی دستورات شدند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها