خبرهای داغ:
رئیس سازمان تعاون روستایی ایران گفت: به دنبال تامین انواع سموم کشاورزی و ارگانیک هستیم تا هر چه سریع‌تر در اختیار کشاورزان قرار بگیرد و مشکلی در این زمینه نداشته باشیم.
کد خبر: ۹۳۵۹۷۱۱
|
۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۷

توزیع کود و سم ارگانیک در دستور کار سازمان تعاون روستایی

به گزارش خبرگزاری بسیج از گلستان؛  سیدمحمد موسوی سرپرست تعاون روستایی کشور در جلسه با مدیران تعاون روستایی استان گلستان اظهار داشت: تعاون روستایی کشور با 8 هزار تعاونی و 4 میلیون و  500 هزار بهره بردار در تلاش برای تامین نهاده‌های مورد نیاز برای فصل کشت آینده است.

وی گفت: یک‌ میلیون و 500 هزار تن انواع کودهای شیمیایی در قالب حمایتی، یارانه‌ای و غیره برای فصل کشت آینده تأمین و بین کشاورزان توزیع خواهد شد.

موسوی با بیان اینکه 4 هزار فروشگاه در کنار تعاون روستایی به عنوان توزیع کننده کود و سم به کشاورزان خدمات می‌دهند افزود: با توجه به خشکسالی  92 درصدی در کشور با چالش بذر مواجه خواهیم شد که برای حل این مشکل تولید 200 هزار تن بذر انواع غلات از جمله گندم، جو، دانه‌های روغنی، پنبه و حبوبات را در برنامه داریم.

سرپرست تعاون روستایی کشور بیان داشت: به دنبال تامین انواع سموم کشاورزی و ارگانیک هستیم تا هر چه سریع‌تر در اختیار کشاورزان قرار بگیرد و مشکلی در این زمینه نداشته باشیم.

موسوی درباره تهیه ماشین آلات کشاورزی هم گفت: به دنبال تهیه تراکتور و انواع دنباله بندها هستیم که در اختیار شبکه توزیع قرار گیرد.

وی درباره تکمیل کردن شبکه حمایتی در تعاون روستایی هم اظهار داشت: امسال موفق شدیم 6 هزار تن سیب زمینی را به صورت حمایتی خریداری کنیم و برای تکمیل و پشتیبانی این زنجیره در بودجه سال 1401 به خط اعتباری 10 تا 15 هزار میلیارد تومانی نیاز دارد تا بتوانیم علاوه بر تکمیل انبارها، سردخانه‌ها و باسکول‌ها زیر ساخت‌های لازم را فراهم کنیم تا کشاورزان دغدغه‌ کمتری داشته باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها