نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: شرط موفقیت دولت جدید در انتخاب درست افراد است و کارگزاران نظام باید با تمام وجود ولایتمدار، متعهد و متخصص باشند.
کد خبر: ۹۳۵۹۷۶۷
|
۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار در آیین جشن های هفته امامت و ولایت و در جمع تعدادی از نیروهای سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام اظهار داشت: در دوره جدید ریاست جمهوری، نیروهای متعهد به نظام و انقلاب باید مراقب افرادی که بفکر منافع خود و یا تصاحب مناصب سیاسی و دولتی هستند، باشند و فریب نفاق آنها را نخورند.

وی افزود: اگر واقعه غدیر خم و این روز سرنوشت ساز توسط مردم و به ویژه سودحویان آن زمان فراموش نمی شد، حادثه کربلا اتفاق نمی افتاد و این برای ما درس است تا در نظام اسلامی جاییکه لغزش اتفاق می افتد از همان ابتدا جلوی آن گرفته شود.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار یادآور شد: منافقین آن دوره، از همان روز اول برای کنار زدن امام علی(ع) برنامه داشتند و زمانی که امام مشغول تدفین پیامبر اکرم (ص) بودند با تطمیع و تهدید شورای سقیفه را تشکیل و جریان نفاق در دین اسلام از همان دوران آشکار شد.

وی اضافه کرد: زمانی که دعوت به اسلام در مکه آغاز شد، اظهار مسلمانی نتیجه ای جز شکنجه و اذیت و آزار مشرکان را در بر نداشت و بنابراین انگیزه ای برای نفاق توسط دنیاپرستان وجود نداشت و ایمان و اظهار اسلام افراد از روی خلوص نیت بود، اما در زمانی که در مدینه حکومت اسلامی تشکیل شد، افرادی بظاهر و برای حفظ جایگاه خود اسلام می آوردند، چرا که برای آنان اظهار اسلام دارای منفعت مادی و در امان ماندن جان و مالشان بود.

امام جمعه ایلام ادامه داد: در فرازهایی از دعای پر فیض ندبه به فضایل و ویژگی های شخصیتی و مجاهدت های خالصانه آقا امیرالمومنین (ع) در جنگ ها علیه کفار و مشرکین اشاره شده است که همین مجاهدت ها باعث حقد و کینه دشمنان نسبت به ایشان شده و به علت هواهای نفسانی حقیقت را کنار زدند و امامت و جانشینی آن حضرت را انکار کردند.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار با بیان اینکه غاصبان اصلی حکومت امام علی(ع) از افرادی بودند که در مکه ایمان آورده و جزء مهاجرین بودند، توضیح داد: اینها افراد زیرکی بودند و از پیشگویان یهودی شنیده بودند که پیامبری خواهد آمد و وقتی که دعوت خود را در علنی کند ، مردم به او گرایش پیدا و حکومت جهانی تشکیل خواهد داد.

وی افزود: لذا این افراد با زیرکی مصلحت خود را در تظاهر، نفاق و همراهی ظاهری با پیامبر (ص) دیدند و طبق اسناد و شواهد موجود علیرغم اینکه برخی از آنان در میان مردم عرب به جنگاوری و خشونت مشهور بودند، هیچگاه در صحنه های خطر حضور پیدا نمی کردند و در واقع حاشیه امنی برای خود ایجاد کرده بودند و در جاهای خطر امثال حضرت علی(ع) تا مرز شهادت پیش می رفتند.

وی با ابراز خرسندی از نامگذاری دهه امامت و ولایت در خصوص وظیفه مسوولان فرهنگی در مناسبت عید غدیر خم نیز گفت: باید در رابطه با عید غدیرخم برنامه‌های فرهنگی متعددی اجرا شود که در دنیا شیعیان را با برند و واقعه غدیر خم بشناسند.

ارسال نظرات