خبرهای داغ:
حجت الاسلام مجیدی گفت: مسئولین هیأت های شاخص استان می توانند با اخذ حواله، اقلام خود را از نمایشگاه های شمیم حسینی که از ۲۰ مرداد تا ۲۸ مرداد در امامزاده های منتخب استان برپا می شود تهیه کنند.
کد خبر: ۹۳۵۹۷۸۷
|
۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۸

 

حجت الاسلام والمسلمین سیدمصطفی مجیدی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین با اشاره به اجرای طرح شمیم حسینی اظهار کرد: مدیریتِ توزیع عادلانه عواید نیات واقفین مرتبط در سطح استان، موجب بهره مندی از سفره اطعام اباعبدالله الحسین(ع) در همه سطوح و اقشار مختلف جامعه شده و اجرای طرح شمیم حسینی از طریق مراکز افق، باعث گسترش تکریم امامزادگان عظیم الشأن و مساجد و هیأت های مذهبی و تقویت پیوند بین آنها می شود.

وی ادامه داد: با آسیب شناسی فرآیند اجرا شده در سالیان گذشته، خلاء عدم استفاده از ظرفیت سایر سازمان ها که مسئول هدایت و حمایت بر هیأت های مذهبی هستند و از سویی اوقاف که مسئول اجرای نیات امینانه روضه و تعزیه سیدالشهدا(ع) محسوب می شود، مشهود بوده که در طرح شمیم حسینی به دنبال مرتفع کردن این خلاء هستیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین تصریح کرد: این امر موجب ایجاد ساختار بیشتر جریان مذهبی و تعظیم شعائر حسینی با رعایت اصل امانتداری در اجرای نیات مرتبط با سیدالشهدا(ع)، با توجه به قیود مکان و زمان شده است.

وی افزود: جهت دهی به توزیع عدالت محور موقوفات، برای اولین بار با تدبیر ریاست سازمان اوقاف هدفگذاری شد و در استان با این طرح در سال گذشته جغرافیای توزیع افزایش چشمگیری داشت و امسال به دنبال آن هستیم که این روند را افزایش دهیم.

وی یادآور شد: مسئولین هیأت های شاخص استان می توانند با اخذ حواله، اقلام مورد نیاز هیأت خود را از نمایشگاه های شمیم حسینی که از ۲۰ مرداد تا ۲۸ مرداد در امامزاده های منتخب استان برپا می شود تهیه کنند. البته این مساعدت ها بسیار ناچیز است زیرا هزینه برگزاری مجالس مذهبی بسیار بیشتر از این عددهاست.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها