معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام :
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: هم اکنون ۹۰ هزار سفیر سلامت آموزش دیده در قالب طرح شهید سلیمانی در این استان ساماندهی شده اند و نیمی از خانوارهای ایلامی نیز دارای سفیر سلامت هستند.
کد خبر: ۹۳۵۹۷۹۷
|
۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، دکتر جمیل صادقی فر روز یکشنبه در کارگروه رسانه ای استان ایلام اظهار داشت: نمونه گیری و رهگیری افراد مبتلا به کرونا بر اساس طرح شهید سلیمانی در کمیته آموزش همگانی با همکاری سپاه و هلال احمر صورت می گیرد و در این زمینه جزو پنج دانشگاه علوم پزشکی خوب کشور هستیم.

وی افزود: با وجود هزینه بر بودن این خدمات حجم نمونه گیری ها، آزمایشگاه‌های دولتی و بخش خصوصی در استان افزایش پیدا کرده و در بین ۶۰ دانشگاه علوم پزشکی کشور چهارم کشور هستیم.

معاون دانشگاه علوم پزشکی ایلام به کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی و عدم استقبال از واکسن اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی بخصوص در مناطق شهری و قرمز که شاهد تجمعات بیشتری هستیم باید استقبال بیشتری از واکسن کرونا شود.

صادقی فر ادامه داد: همه باید برای خنثی کردن تبلیغات منفی و عوارض واکسیناسیون در جهت آگاه سازی مردم نسبت به تزریق واکسن کمک کنند و از وزارت بهداشت نیز درخواست مجوز واکسیناسیون افراد بالای ۵۰ سال ارسال شده و امیدواریم با توجه به نزدیک شدن مراسم اربعین جمعیت بیشتری در استان واکسینه شود.

وی در خصوص دفن اجساد کرونایی نیز گفت: دفن اجساد کرونایی دستخوش فراز و نشیب شده در اوایل شیوع در همه کشور در دفن اجساد کرونایی دقت و حساسیت بیشتری وجود داشت و خانواده ها نیز این حساسیت را رعایت می‌کردند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام اضافه کرد: اما اکنون تجمعات در آرامستان ها و مراسم ها و در تشییع جنازه بسیار خطرناکتر از متفاوت متوفی است در واقع جسد خطری برای افراد زنده ندارد بلکه این افراد زنده هستند که با حضور در تجمعات برای یکدیگر خطر می آفرینند.

صادقی فر تاکید کرد: کمترین خطر مربوط به انتقال بیماری از جسد به افراد است اما عدم استفاده از ماسک، عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی و حضور در اجتماعات بیشترین خطر را متوجه افراد می کند.

شهرستان های ایلام، دره شهر، آبدانان، مهران و چوار در وضعیت قرمز، دهلران و بدره در وضعیت نارنجی و شهرستان های ایوان، چرداول، هلیلان، سیروان و ملکشاهی در وضعیت زرد قرار دارند.

ارسال نظرات