شاهرود_ رزمنده شاهرودی گردان سیدالشهداء در عملیات مرصاد، رمز پیروزی در این عملیات را از خودگذشتگی و ایثار رزمندگان عنوان کرد و گفت: در این عملیات هیچ کس به فکر جانش نبود و با منافقین رو درو می‌جنگیدیم.
کد خبر: ۹۳۶۰۲۱۶
|
۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۳
عملیات مرصاد تبلور از خودگذشتگی و ایثار/نشر فرهنگ دفاع مقدس در جامعهبه گزارش خبرنگار بسیج، حجت الله عامری از رزمندگان عملیات مرصاد در تیپ قائم (عج) استان سمنان در جمع تعدادی از ایثارگران شهرستان شاهرود که به مناسبت سالروز این عملیات با وی دیدار کردند با بیان اینکه ما اصلاً تصوری برای جنگ در این منطقه موقع اعزام نداشتیم، گفت: به ما گفتند جبهه نیاز به حمایت و نیرو دارد و ما هم از شاهرود راه افتادیم و نصف شب به کرمانشاه و مقر صادقین رسیدیم و من آنقدر خسته بودم که خوابیدم و دیدیم خشم شب زدند و گفتیم‌ای بابا خبری نیست چرا خشم شب می‌زنند و مدتی گذشت و گفتند بیایید و اسلحه بگیرید و تجهیزات و ما تعجب کردیم چه خبر است و ما زیر درختی در آن مقر خوابیدیم.
وی افزود: وقتی بیدار شدم دیگر هیچ کس در مقر نبود و همه رفته بودند و من هم با ماشینی که آماده بود آنجا ره افتادیم به سمت تنگه و وقتی رسیدیم دیدم صدای گلوله و تیراندازی می‌آید.
عامری خاطر نشان کرد: پیش فرمانده گردان حاج عبدالله رفتم و گفت: با تعدادی از بچه‌ها برو سمت راست تنگه و واقعا تیر مستقیم و گلوله می‌آمد و ما به حرف فرمانده گردان رفتیم و در تیر مستقیم گلوله‌ها در پشت تپه خاکی پناه گرفتیم و شروع به تیراندازی و شلیک کردیم.
این رزمنده عملیات مرصاد افزود: در همین حین احساس کردن یکی بین ما غریبه است و بچه‌ها را شمارش و رصد کردم و دیدم یک غریبه بین ماست وقتی از او پرسیدیم کبست گفت: سرباز هستم و مرخصی گرفتم که دیدم اینجا درگیری شده و آمدم کمک!
وی ادامه داد: ما به او گفتیم تو مرخصی داری برو اینجا چه می‌کنی و در جواب گفتم الان به وجود من احتیاج است و عقب نمی‌روم و ماند و جانانه ایستادگی کرد.
عامری اضافه کرد: از مقابل ما تیراندازی شدیدی بود که متوجه شدیم منافقین پشت تخته سنگی بزرگ پنهان شده و تیراندازی می‌کنند و ما چند آرپی زدیم، اما اثری نکرد و بچه‌ها گفتند زیر سنگ را خالی کن و اینکار را کردیم و سنگ افتاد و منافقین پشت آن که ۲۰ نفر و شاید بیشتر بودند را به رگبار بستیم.
وی با بیان اینکه ما در آن مدت آب خوردنمان تمام شده بود گفت: در مقابل ما تانکر آبی تیرخورده بود و آب از آن می‌ریخت، اما در تیررس بودیم و نمی‌توانستیم برویم که حسین گفت: من می‌روم و همه قمقمه‌ها را گرفت و در یک لحظه پرید و رفت و ما هم پشتیبانی از او کردیم، اما نزدیک به تانکر به زمین خورد و گفتیم تیر خورده است، اما او زیر تانکر رفته بود و همه قمقمه‌ها را پر کرد و برگشا.
عامری گفت: وقتی برگشت به همه آب داد و وقتی همه خوردند قمقمه خود را گرفت که آب بخورد دید تیر خورده و سوراخ است، اما با اشتیاق تمام آب آن را خورد و آن را پرت کرد و گفت: ماموریت تو تمام شد و ما فهمیدیم که او آنجا آب نخورده است.
وی تصریح کرد: این سرباز فداکار در هنگام تیراندازی ما ناگهان در پشت به زمین افتاد و تصور کردیم آتش آرپی جی او را گرفته، اما وقتی بر بالینش رفتیم دیدیم گلوله‌ای صورت خود را گرفته و کل پیشناسی او را پاره کرده بود و پوست پیشانی او روی صورتش را گرفته بود که با چفیه پوست پیشنای را سر جایش گذاشتیم و بستیم و بعد از چند ساعت در تاریکی بچه‌ها آمدند و وقتی دیدم ما همه سالم هستیم این بنده خدا را به عقب بردند و ما نیز به عقب برگشتیم.
وی با تاکید بر ایستادگی و مبارزه جانانه با دشمنان توسط رزمندگان اسلام گفت: این جنگ نابرابر که منافقین با تمام امکانات بر علیه ما یورش آورده بودند به مدد الهی به پیروزی رزمندگان اسلام با دست خالی منجر شد.
حجت السلام میرباقری یکی دیگر از رزمندگان عملیات مرصاد نیز در این دیدار با بیان خاطراتی از آن عملیات به شهید رضا نادری اشاره کرد و گفت: این عزی با اینکه پایش مجروح بود در خط اول مقابله با منافقین در این عملیات قرار داشت و ما با هم در شب چهارم به تنگه رفتیم و جانانه دفاع کردند رزمندگان در مقابل دشمنان و امروز باید این فرهنگ دفاع جانانه و از خودگذشتگی را در جامعه تعمیق و گسترش دهیم و نسل جوان را در این مسیر رشد دهیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها