خبرهای داغ:
مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی: درمجموع 48هزار و 795کیلوگرم گوشت قربانی به ارزش بالغ بر 6میلیارد تومان در رزمایش کمکهای مومنانه امروز بین نیازمندان توزیع می شود.
کد خبر: ۹۳۶۰۲۹۴
|
۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۸

به‌گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان‌جنوبی، رضا سلم‌آبادی مدیرکل کمیته امداد استان صبح امروز در رزمایش کمک‌های مؤمنانه در مسجدالحسین جوادیه بیرجند اظهار داشت: این نهضت پیام‌هایی دارد از جمله اینکه کامیابی از نعمت‌های دنیا هیچ‌گاه کامیابی از نعمت‌های آخرت نیست و انسانهای ناسپاس و شکرگزار هر دو از نعمت‌های دنیا بهره‌مند هستند.

وی با بیان اینکه مسجدالحسین جوادیه بیرجند در طول بیش‌از یک‌سال فعالیت مرکز نیکوکاری اقدامات خوبی با هدف محله محوری و مسجدمحوری انجام داده‌است افزود: عمده خدمات رسانی در این مرحله رزمایش عید قربان است که به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی توزیع گوشت انجام نشد و در مراکز بهداشتی نگهداری، بسته‌بندی و برای توزیع آماده شده‌است.

سلم آبادی گفت: از دهه کرامت تا عید غدیر به ارزش 26 میلیارد و 500میلیون تومان خدمات ارائه شده است. توزیع بالغ‌بر 3 هزار بسته غذایی، 12 هزار و 200پرس غذای گرم، 3هزار و 600 کیلو گوشت، لوازم‌خانگی از جمله 4هزار و 500 دستگاه کولر، 660 فقره وام تسهیلات قرض الحسنه بالغ بر 7میلیارد تومان به منظور توانمندسازی خانواده ها و ایجاد اشتغال بوده است.

مدیرکل کمیته امداد استان با اشاره به کمکهای خیرین از داخل و خارج استان و خارج از کشور در ایام عید قربان تا غدیر گفت: دام سبک و سنگین امسال 2هزار و 371 رأس دام سبک و سنگین کمک شده‌ که به ارزش 5میلیارد و200 میلیون تومان بوده‌است.

وی با بیان اینکه عید قربان امسال خیرین 28 درصد نسبت‌به سال قبل افزایش کمک داشتیم افزود: امسال بالغ بر 48 تن گوشت که 2هزار و 329 گوسفند، 30راس گاو، 12 نفر شتر، 4هزار کیلو گوشت که ارزش آنها 450 میلیون تومان بوده‌است.

سلم آبادی خاطرنشان کرد: درمجموع 48هزار و 795کیلوگرم گوشت قربانی به ارزش بالغ بر 6میلیارد تومان در رزمایش کمکهای مومنانه امروز بین نیازمندان توزیع می شود.

 وی ادامه داد: در طرح اطعام علوی نیز 110هزار پرس غذای گرم در روز عید غدیرخم بین نیازمندان توزیع می‌کنیم.

حسینی رئیس کمیته امداد منطقه یک بیرجند نیز در این مراسم ضمن تشکر از گروه‌های جهادی، مؤسسات خیریه و مراکز نیکوکاری اظهار داشت: در حوزه منطقه‌ی یک بیرجند 20 مرکز نیکوکاری به‌غیر از گروه‌های جهادی داریم که مسجدالحسین جوادیه بیرجند مرکز نیکوکاری است.

 وی افزود: 581 میلیون تومان به مناسبت اعیاد غدیر و قربان جمع‌آوری شده‌است و 15 هزار پرس غذای گرم با کمک گروه‌های جهادی و مراکز نیکوکاری در عید غدیر طبخ و بین نیازمندان توزیع می کنیم.

 برزگر مسئول مرکز نیکوکاری مسجدالحسین جوادیه بیرجند نیز در این مراسم گفت: این مرکز اردیبهشت 99 به‌صورت رسمی افتتاح شد و از سال 99 تاکنون2 میلیارد تومان هزینه کمک‌های نقدی و غیرنقدی در این مرکز جمع‌آوری‌شده و بین نیازمندان توزیع شده است.

وی بیان داشت: دغدغه ما این است که کمک به نیازمندان به شکلی باشد خیرین به ما اعتماد کنند محدوده مرکز نیکوکاری به پنج منطقه تقسیم کردیم و تا مجاورت مساجد دیگر  را پاسخ‌گو هستیم.

 برزگر افزود: از ابتدای امسال 250 میلیون تومان غیرنقدی و 300 میلیون تومان نقدی کمک‌هایی که جمع آوری کردیم.

 وی ادامه داد: تاکید ما به نیت والی است و شکل مصرف از نظر خیرین برای ما مهم است در بخش‌های مختلف مسکن، غذایی یا لوازم تحریر و غیره . همکاری و مساعدت مسئولین اجرایی را می‌طلبد در راه خدمت به محرومین موفق‌تر باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها