خبرهای داغ:

اجرای طرح تابستانه کتاب از 9 تا 15 مرداد در آذربایجان شرقی

تبریز- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: اجرای طرح تابستانه کتاب از نهم تا پانزدهم مرداد امسال در استان آغاز می‌شود.
کد خبر: ۹۳۶۰۳۰۸
|
۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی،  سیدقاسم ناظمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این  دوره از طرح توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها با عنوان «تابستانه کتاب ۱۴۰۰» به مدت یک هفته در کتابفروشی های عضو طرح استان اجرا می‌شود.

وی اظهار کرد: در این طرح علاقه‌مندان می توانند کتاب‌های عمومی، کودک و نوجوان و منابع دانشگاهی را با ۲۰ درصد تخفیف از کتاب‌فروشی‌های عضو این طرح خریداری کنند.

ناظمی با بیان اینکه در این دوره سقف خرید برای علاقه مندان از ۲۰۰ هزار تومان به ۳۰۰ هزار تومان افزایش یافته است، گفت: اجرای طرح‌های فصلی فروش کتاب در انس بیشتر اقشار مختلف مردم با کتاب و ترغیب و تشویق برای مطالعه از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی مهمترین هدف از اجرای طرح های فصلی فروش کتاب را افزایش مصرف کالاهای فرهنگی اعلام کرد ادامه داد: این طرح به عنوان یک پدیده‌ فرهنگی، تولیدات عرصه‌ کتاب را در دسترس علاقمندان قرار می‌دهد و باعث ارتقای شاخص مطالعه در جامعه می‌شود.

ناظمی با اشاره به اجرای طرح بهارانه کتاب در سال جاری یادآوری کرد: در این دوره ۳۹ کتابفروشی از تبریز و ۲۰ کتابفروشی از شهرستانهای ملکان، عجب شیر، مراغه، بناب، چاراویماق، هشترود، اسکو، شبستر، میانه، مرند و بستان آباد مشارکت کردند و کتابفروشی های شهر کتاب تبریز، شایسته، توحید، بانک کتاب تبریز، حامد و  پاتوق کتاب به ترتیب بیشترین فروش را داشته اند.

وی افزود: در طول مدت برگزاری طرح بهارانه کتاب در استان ۲۰ هزار و ۷۵۵ نسخه کتاب به ارزش بیش از ۱۱ میلیارد و ۷۱۱ میلیون ریال فروخته شد که در نوع خود نسبت به طرح‌های فصلی گذشته بی سابقه است.

 گفته می شود، هفت درصد از کل کتابفروشی های کشور در آذربایجان شرقی فعال هستند که در طرح بهارانه کتاب ۱۴۰۰،  پنج درصد فروش کل کشور را به خود اختصاص دادند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها