نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: مطالعه مفید با رشد و توسعه فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و کاهش آسیب‌های اجتماعی رابطه مستقیم دارد.
کد خبر: ۹۳۶۰۳۶۹
|
۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌ فقیه در استان و امام‌جمعه خرم‎آباد در دیدار با مدیرکل و کارکنان کتابخانه‌های عمومی لرستان با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ کتابخوانی، گفت: اینکه انسان در مسیر زندگی خود بتواند در راستای گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی، آموزش و یادگیری حرکت کند یک توفیق الهی است که نصیب افراد خاص می‌شود.

وی با بیان اینکه میزان مطالعه مفید با رشد و توسعه فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و کاهش آسیب‌های اجتماعی رابطه مستقیم دارد، افزود: کتاب خوب برای همه انسان‌ها به‌ویژه جوانان و نوجوانان یک مشاور امین است که می‌تواند در تعیین مسیر زندگی آنها نقش بسزایی داشته باشد.

شاهرخی اضافه کرد: خداوند متعال به همه انسان‌ها ویژگی یادگیری و آموختن بی‌نهایت را اعطا فرموده، لذا بهترین کار برای افزایش دانش‌های لازم برای عموم مردم در گروه‌های سنی مختلف، نهادینه کردن فرهنگ مطالعه است.

نماینده ولی‎ فقیه در لرستان با بیان اینکه بخش عمده‌ای از مشکلات و آسیب‌های موجود با گرایش هرچه بیشتر افراد جامعه به سمت مطالعه برطرف خواهد شد، به پیشرفت تکنولوژی در جوامع بشری اشاره کرد و گفت: باید به‌گونه‌ای عمل شود که در روش مطالعه سنتی و مجازی افراط و تفریط صورت نپذیرد و تکنولوژی باعث از بین رفتن کتاب کاغذی نشده و فناوری اطلاعات در راستای توسعه هرچه بیشتر کتاب و کتابخوانی به‌کارگیری شود.

امام‌جمعه خرم‌آباد با اشاره به برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی، افزود: این جشنواره یک سنت حسنه است که هر ساله برگزار می‌شود و در راستای جذب مشارکت حداکثری عموم مردم در این جشنواره باید از ظریفت‌های ائمه جمعه و جماعت و ستادهای نماز جمعه استفاده شود و به همین منظور ستادهای نماز جمعه در سراسر استان آماده همکاری در برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی با اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی هستند.

ارسال نظرات