جلسات معرفتی دخترانه حوزه نرجس خاتون ناحیه مرکزی یزد

حوزه نرجس خاتون ناحیه مرکزی با همت موسسه فرهنگی طهورا سلسله جلسات معرفتی را برای گروه‌های سنی مختلف دختران با سخنرانی راحله عباسقلیان با موضوع اثبات خدا برگزار کرد
کد خبر: ۹۳۶۰۴۹۵
|
۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد: عباسقلیان گفت: قصه‌ی آفرینش از امام علی (ع) این گونه تعریف شده که خداوند اول فضای جهان را آفرید یعنی فضایی که کران، منظومه و کهکشان‌ها در آن هستند و سپس خداوند آبی پر جنب و جوش را به وجود آورد و به دنبال آن باد شدیدی فرستاد که این باد آب را به این سو و آن سو پرتاب می‌کرد و در اثر این پرتاب‌ها کف به وجود آمد که خداوند این کف را منشا آفرینش آسمان قرار داد.
وی در ادامه‌ی داستان آفرینش افزود: ادامه‌ی داستان را امام باقر (ع) و امام صادق (ع) این گونه تعریف کرده اند که از باقی مانده کف‌ها خداوند کوهی بزرگ پدید آورد و خداوند آن‌ها را در محل خانه کعبه گرد آورد و از آن‌ها زمین را پدید آورد. آب‌ها در تماس با زمین آرام شدند. ابتدا کو‌ها ایجاد شدند سپس چشمه‌ها از کوه‌ها بیرون آمدند و خداوند هر چه را که برای زمین ضروری و زندگی موجودات در آن نیاز بود خلق کرد.
عباسقلیان تصریح کرد: ما نظریه بینگ بنگ را قبول نداریم، چون این نظریه معتقد است که آفرینش در اثر یک انفجار و به صورت اتفاقی و تصادفی به وجود آمد. اما چیز‌های منظمی که در جهان می‌بینید ممکن نیست به صورت اتفاقی و تصادفی در کنار هم قرار گرفته باشند بلکه یک خالق مدبر و حکیم و قادر آن را ایجاد کرده.
وی خاطر نشان کرد: خداوند در ضمن خلقت جهانی با این عظمت انسان را نیز خلق کرد نه برای این که به آن نیاز داشته باشد بلکه خداوند انسان را خلق کرده و برایش هدفی تعیین کرده و آن هدف رسیدن به سعادت و کمال و در یک کلام خوشبختی است.
ارسال نظرات