میامی_ ریاست فنی و حرفه ای شهرستان میامی گفت: ۲۳۰ هزار نفر در ساعت از آموزش های فنی و حرفه ای بهرمند شدند.
کد خبر: ۹۳۶۰۶۰۰
|
۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۵

به گزارش خبرنگار بسیج، رضا فتحی ریاست مرکز فنی و حرفه ای میامی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت:۲۳۰ هزار نفر در ساعت از مهارت های آموزشی در کل شهرستان بهرمند شدند که از میان این تعداد تنها ۹۰۰ نفر به صورت فعال آموزش ها را تکمیل کردند.

وی با توجه به سالروز کارآفرینی و آموزش های فنی و حرفه ای تصریح کرد: نیاز هر جامعه ای برای دستیابی به اشتغال پایدار و اشتغال زایی آموزش مهارت است.

فتحی با اشاره به جزئیات کلاس ها و کارگاه های مهارتی تصریح کرد:با توجه به موقعیت جغرافیایی و پراکندگی جمعیت در شهرستان میامی بالغ بر ۸۰ درصد از آموزش ها متعلق به روستاها می باشد.

رئیس مرکز فنی و حرفه ای میامی در خصوص آموزش به سربازان نظام وظیفه گفت: برای ایجاد شغل و اشتغال زایی به سربازان این منطقه در حوزه های مختلف آموزش های لازم با توجه به تمایل افراد تدریس می شود.

وی با اشاره به عملکرد کارگاه آموزشی برای مددجویان کمیته امداد و اداره بهزیستی اضافه کرد: به منظور برقراری ارتباط بهتر با سایر دستگاه های اجرایی ، در سال اخیر ۱۲۵ از مددجویان کمیته امداد و ۳۰ نفر از مراجعه کنندگان بهزیستی از خدمات آموزشی بهرمند شدند.

فتحی بیان کرد:با توجه به اینکه میامی جزو ۳۱ شهرستان کمتر توسعه یافته قرار دارد ۴۵۰ میلیون تومان از محل اعتبارات ملی برای تهیه تجهیزات کار گاه ها تخصیص داده شد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار بسیج مبنی بر اینکه تعداد کل کارگاه های آموزشی فعال در سطح شهرستان تصریح کرد: در بخش مرکزی ۶ کارگاه و در کل روستاها ۲۰ کارگاه به صورت کارآمد فعالیت می کنند.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها