خبرهای داغ:
فرمانده سپاه انصارالرضا علیه السلام خراسان جنوبی:
اولویت بسیج سازندگی و قرارگاه محرومیت زدایی و پیشرفت سپاه نیز مسئله آب است که با همکاری دستگاه های دولتی و خیران امیدواریم بتوانیم مسئله آب را در اولویت قرار دهیم.
کد خبر: ۹۳۶۰۶۴۶
|
۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، سردار علی قاسمی فرمانده سپاه انصارالرضا علیه السلام خراسان جنوبی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح پروژه آبرسانی روستای مهل آباد در شهرستان نهبندان، اظهار کرد: در اسلام مسئله امامت و ولایت رکن اساسی است.
وی افزود: در آیات قرآن و روایت آمده که جان به اندازه یک چشم بهم زدن بدون، ولی نیست.
فرمانده سپاه انصارالرضا علیه السلام خراسان‌جنوبی بیان کرد: از روزی که پیامبر (ص) امام علی (ع) را به عنوان، ولی و جانشین معرفی کردند و گفتند مردم این علی نه علی دیگری را به عنوان جانشین قبول داشته باشید.
سردار قاسمی عنوان کرد: امامت و جانشینی اینگونه است؛ در اسلام پیامبر جانشین خود را مشخص کرده و امام جانشین‌های بعد را انتخاب می‌کند.
وی اظهار کرد: در دوران فعلی که، ولی عصر (عج) در غیبت است، ولی فقیه حلقه وصل بین امامت و امت است.
فرمانده سپاه انصارالرضا علیه السلام خراسان جنوبی گفت: بنای اسلام بر نماز، زکات، روزه، حج و ولایت است.
سردار قاسمی به کمک‌های مومنانه اشاره کرد و افزود: مسئولان باید مردم دار بوده و مردم نیز در مقابل با مسئولان همکاری کنند چراکه مردم و مسئولان بدون همکاری هم موفق نیستند.
وی اظهار کرد: کار‌های بسیار زیادی بعد از انقلاب اسلامی انجام شده و کار‌های زیادی مانده است.
فرمانده سپاه انصارالرضا علیه السلام خراسان جنوبی به تخلیه برخی از روستا‌ها به دلیل کمبود امکانات اشاره کرد و گفت: حال که امکانات به شهر‌ها آمده باید مردم قدردان باشند و در روستا‌ها ماندگار شوند.
سردار قاسمی عنوان کرد: رزمایش کمک مومنانه به دستور مقام معظم رهبری از سال گذشته آغاز شده و در حال حاضر به خوبی انجام میشود. آبرسانی به روستا‌ها به کمک خیران نمونه‌ای کمک مومنانه است. کمک مومنانه فقط بسته معیشتی نیست. هرکاری که نفع آن به مردم کم برخوردار برسد کمک مومنانه است. کمک مومنانه وظیفه همه است.
وی خاطرنشان کرد: زکات از وظایف جمعی امت اسلامی است.
فرمانده سپاه انصارالرضا علیه السلام خراسان جنوبی تصریح کرد: کمک مومنانه باید به گفتمان تبدیل شود.
سردار قاسمی گفت: یکی از اقداماتی که مردم روستا‌ها میتوانند انجام دهند تشکیل تعاونی‌های کوچک روستایی است در این امر کمیته امداد، بهزیستی، تعاون روستایی، بسیج سازندگی و ... کمک می‌کنند. صندوق قرض الحسنه نیز در مناطق روستایی می‌تواند به رفع مشکلات کمک کنند. سالم‌ترین و صحیح‌ترین قرض الحسنه این صندوق‌ها است.
وی به ایجاد شغل در روستا‌ها اشاره کرد و گفت: می‌توان با همکاری و همدلی در روستا‌ها شغل ایجاد کرد.
فرمانده سپاه انصارالرضا علیه السلام خراسان‌جنوبی به آبرسانی به روستای مهل آباد نهبندان اشاره کرد و افزود: مسئله آب برای استان ما حیاتی است.
سردار قاسمی بیان کرد: در گذشته مشکلاتی در بحث آب بوده، اما اکنون به دلیل افزایش جمعیت و مصرف زیاد آب مشکلات بیشتر شده است.
وی اظهار کرد: اولویت بسیج سازندگی و قرارگاه محرومیت زدایی و پیشرفت سپاه نیز مسئله آب است که با همکاری دستگاه‌های دولتی و خیران امیدواریم بتوانیم مسئله آب را در اولویت قرار دهیم.
فرمانده سپاه انصارالرضا علیه السلام خراسان جنوبی عنوان کرد: پروژه‌های زیادی در دست اجرا است که در شهر‌های مختلف استان از جمله نهبندان دنبال میشود امیدواریم در آینده نزدیک شاهد افتتاح‌های بیشتری بوده و مردم بیشتری از آب سالم بهره‌مند شوند.

حاج محمدرضا قربانی جامي نماینده بنیاد فرهنگي و خیریه ابراهیمی نيز در مراسم بهره‌برداری از پروژه آبرسانی به روستای مهل آباد نهبندان، اظهار داشت: بنیاد فرهنگي و خیریه ابراهیمی با همکاری بسیج سازندگی و آب و فاضلاب خراسان جنوبی پروژه آبرسانی به مهل آباد را به پایان رسانده است.
وی افزود: تاکنون این خیریه در تمام کشور ۲۸۰ مدرسه و دو مدرسه در کشور عراق احداث کرده است.
نماینده بنیاد فرهنگي و خیریه ابراهیمی بیان کرد: مسئول خیریه توقع کمک مالی از مردم روستایی برای آبراسانی، مدرسه سازی و ... ندارد، اما معتقد است که دولت باید پای کار بیاید چراکه وظیفه ذاتی دولت است.
قربانی اظهار کرد: تنها خواسته این خیر، دعای برای پدر، مادر و برادر شهیدش است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها