جلسه کار گروه با محوریت ماموریت شبکه علمی قرارگاه جهاد علمی در سالن جلسات سپاه ناحیه سرخه برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۶۰۷۱۶
|
۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج در سرخه؛ جلسه کار گروه علمی با حضور سرگرد خانی مسوول معاونت علمی و پژوهشی سپاه استان سمنان در سالن جلسات سپاه ناحیه سرخه برگزار شد.

خانی در این جمع ماموریت شبکه علمی قرارگاه جهاد علمی را در پنج محور مساله یابی، سطح دانش تجربی، اندیشه ورزی، تحقیق و پژوهش و تجاری سازی  وحمایت از طرح های نوآورانه وفن آورانه تشریح کرد.

وی با تاکید بر اهمیت مساله یابی؛ گام اول در هر کاری را شناخت مساله و مساله یابی دانست  ومساله را فاصله شکاف وضع موجود تا وضع مطلوب، اهمیت ترسیم وضع مطلوب و اینکه مساله یابی مبتنی بر یک هسته مساله محور است و ورود به صورت فردی را توصیه نمی کند.

مسوول معاونت علمی و پژوهشی سپاه استان سمنان در خصوص سطح دانش تجربی با استناد به بیانات مقام معظم رهبری عنوان کرد: 40سال از انقلاب می گذرد و اکنون زمان استفاده از تجربه هاست هر تجربه ای ناظر بر یک تجربه است و تجارب را زمینه انگیزه، هویت و حرکت دانست.

خانی در خصوص ماموریت سوم که اندیشه ورزی است گفت: با اندیشه و خرد جمعی کار مسیر مربوط به خود را طی می نماید.

وی با اشاره به جایگاه تحقیق و پژوهش اذعان داشت: در تحقیق و پژوهش به صورت میدانی، عملی، همه جانبه و در تمام ابعاد به بررسی موضوع پرداخته می شود.

مسوول معاونت علمی و پژوهشی سپاه استان سمنان در خصوص ماموریت پنجم یعنی تجاری سازی  و حمایت از طرح های نوآورانه و فن آورانه گفت: در این مرحله طرح به بار نشسته و قابلیت حمایت و تولید و نشر را دارد.

خانی در ادامه شبکه علمی قرار گاه را شامل شبکه علمی نخبگان، شبکه علمی کاربردی، شبکه علمی نخبه ساز، شبکه علمی عمومی عنوان کرد که هر کدام از این اعضاء وظیفه مربوط به خود را دنبال می کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها