خبرهای داغ:
با اعلام از سوی وزیر دفاع پوتین؛

روسیه درباره گسترش حضور داعش در افغانستان هشدار داد

روسیه نسبت به تقویت و حضور گروه تروریستی داعش در افغانستان هشدار داده و در همین ارتباط در حال آموزش سربازان محلی در تاجیکستان است.
کد خبر: ۹۳۶۰۷۵۸
|
۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، روسیه نسبت به تقویت تحرکات و فعالیت‌های گروه تروریستی داعش در افغانستان هشدار داد.

در این ارتباط روسیه در حال تقویت توانایی‌های رزمی خود در پایگاه نظامی در تاجیکستان است. گفته شده روس‌ها همچنین در حال آموزش سربازان محلی تاجیکستان در همسایگی افغانستان هستند.

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه نیز که با هدف برخی مذاکرات در تاجیکستان به سر می‌برد، هشدار داد که وضعیت امنیتی در افغانستان همزمان با خروج نظامیان آمریکایی به سرعت در حال بدتر شدن است.

همزمان مقامات مسکو نیز نسبت به تقویت واحدهای وابسته به داعش در شمال افغانستان ابراز نگرانی کرده اند. وزیر دفاع روسیه در این ارتباط اعلام کرد که جنگجویان گروه تروریستی داعش در حال انتقال از روسیه، لیبی و برخی دیگر از کشورها به افغانستان هستند.

به گفته شویگو در برخی مناطق شمال افغانستان سازماندهی واحدهای جنگجو وابسته به داعش مشخص و روشن است.

وزیر دفاع روسیه افزوده است که این کشور هر چیزی را که برای آموزش نظامیان تاجیکستان لازم باشد، برای مقابله با گسترش تروریسم آماده و فراهم خواهد کرد.

تصمیم آمریکا برای خروج نظامیان خود از افغانستان موجب افزایش نگرانی در روسیه شده است چرا که تشدید ناامنی در افغانستان می‌تواند سبب کشیده شدن این ناآرامی‌ها به مرزهای این کشور شود.

روسیه نگران است که بروز جنگ‌های گسترده در افغانستان سبب شود منطقه آسیای میانه به حیاط خلوت گروه‌های تروریستی تبدیل شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها