خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه درسپاه ناحیه امام حسین(ع) شهرستان بوئین زهرا؛

حادثه غدیر، مظهر عظمت و جامعیت اسلام است

حجت الاسلام پنجی گفت: غدیر مظهر عظمت و جامعیت اسلام و نشانه توجه کامل اسلام به کیفیت مدیریت جامعه اسلامی به دست حاکمان صالح و مصلح برای تحقق مدینه فاضله است.
کد خبر: ۹۳۶۰۸۳۴
|
۰۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، حجت الاسلام محمد پنجی، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام حسین(ع) بوئین زهرا در جشن عید سعید غدیر خم، حادثه غدیر را مظهر عظمت و جامعیت اسلام دانست و گفت: حماسه اعجاب آور و دلنشین غدیر، نقظه عطفی در تاریخ اسلام است که به مذاق عده ای گوارا و شیرین و برای برخی ناگوارا و تلخ است. غدیر در حقیقت مظهر عظمت و جامعیت اسلام و نشانه توجه کامل اسلام به کیفیت مدیریت جامعه اسلامی به دست حاکمان صالح و مصلح برای تحقق مدینه فاضله، آرمانی و توحیدی است.

وی افزود: حادثه غدیر، بهترین فرصت برای تبیین جایگاه ولایت است، چرا که شاخص ترین چهره دین که حتی نبوت و امامت را هم در درون خود پرورش داده و نیز منبعی که معدن همه کمالات و اساس همه خیرات دنیوی و اخروی است، حقیقت ولایت است.

حجت الاسلام پنجی، اندیشه ولایت را یکی از رسالت های بزرگ جامعه انقلابی دانست و تأکید کرد: اندیشه ولایت فقیه، امری شناختنی است و ارتباط با آن ضروری می باشد. یکی از رسالت های بزرگ جامعه انقلابی، صیانت از این واژه و درست شناسی و قرائت اصیل آن است؛ همان قرائتی که امام خمینی (ره) با آن انقلاب کرد و خط فقاهت را در جنبه نظر و راه عدالت را در جنبه عمل گستراند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام حسین(ع) بوئین زهرا، به الگوی نظام حکومتی اسلام در پرتو اصل ولایت فقیه اشاره کرد و تصریح کرد: امروز الگوی نظام حکومتی در اسلام در پرتو اصل ولایت فقیه، در جهان بشری عموماً و در عالم سیاست خصوصاً شکل گرفته و نشان کامل از استقلال، آزادی و پویای طریقت کمال انسانها را در خود دارد. لذا شایسته است که امت بزرگ اسلام، آن را به عنوان الگوی زیبای اسلامی به جهانیان معرفی و از این طریق، زمینه ساز حکومت جهانی شمس ولایت و سپهر امامت یعنی حضرت خاتم الأوصیاء، مهدی موعود(عج) باشند.

حجت الاسلام پنجی در پایان سخنان خود به تقاوت نظام اسلامی با نظام های غربی و شرقی پرداخت و خاطر نشان کرد: نظام اسلامی، همچون نظام غربی و شرقی نیست که اکثر مردم به دلخواه خود هر کسی را با هر شرایطی، وکیل خود برای رهبری انتخاب کنند؛ بلکه از طریق متخصصان خبره، از میان فقیهان جامع الشرایط، بهترین و تواناترین فقیه را شناسایی کرده ، ولایت الهی او را می پذیرند؛ کسی که مکتب شناس و مکتب باور و مجری این مکتب است، پذیرش ولایت او در حقیقت، پذیرش مسئولیت اوست نه اینکه به او وکالت دهند.

انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها