خبرهای داغ:
دکتر مهرعلیان گفت: در فاز نخست تزریق واکسن، حدود ۱۳۶ نفر از خبرنگاران واکسینه شده‌اند و فاز دوم واکسیناسیون خبرنگاران نیز طی ۲۸ روز آینده تزریق می‌شود.
کد خبر: ۹۳۶۰۹۲۲
|
۰۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۶

علیرضا مهرعلیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین با اشاره به تغییر در آمار بیماری های غیرواگیر همچون چاقی و فشارخون در استان بیان کرد: سعی داریم علاوه بر مدیریت بیماری کووید ۱۹، در حوزه آمار مبتلایان ناشی از افزایش چاقی و اضافه وزن مدیریت جدی و کارشناسی داشته باشیم.

وی گفت: منکر این موضوع نیستیم که مردم به دلیل قرنطینه خانگی در منزل حضور داشته و لذا تحرک کمتری دارند. برهمین اساس، آمار اضافه وزن و چاقی افزایش یافته و عوارض بیماری‌های غیرواگیر قطعا شامل جامعه ما خواهد بود.

وی افزود: امیدواریم بعد از واکسیناسیون در جامعه، بتوانیم تیم‌های فعال در حوزه بیماری واگیر و غیرواگیر، سلامت روان، تغذیه و کارشناسان را با آرامش و قدرت بیشتری به مأموریت اصلیشان بازگردانیم و بیماری های غیرواگیر را در استان مدیریت کنیم.

رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان قزوین یادآور شد: امروز و همزمان با روز عید غدیر واکسیناسیون خبرنگاران در استان آغاز شد چرا که خبرنگاران در خط مقدم پیشگیری از بیماری کرونا همراه با کادر درمان بوده اند و لذا امیدواریم با واکسیناسیون در برابر کرونا ایمن شوند.

مهرعلیان با اشاره به اینکه دو نوع واکسن سینوفارم و برکت برای خبرنگاران استان تزریق می‌شود، ادامه داد: در فاز نخست تزریق واکسن، حدود ۱۳۶ نفر از خبرنگاران واکسینه شده‌اند و فاز دوم واکسیناسیون خبرنگاران نیز طی ۲۸ روز آینده تزریق می‌شود.

دکتر مهرعلیان اضافه کرد: تزریق واکسن نباید موجب عادی انگاری برای مردم شود و لذا در کنار واکسیناسیون همچنان باید دستورالعمل های بهداشتی با جدیت اجرا شود.

وی عنوان کرد: هم استانی ها پس از ثبت‌نام در سامانه سلامت جهت دریافت واکسن، با توجه به پیامکی که برای آنها ارسال شده به مراکز مربوطه مراجعه کنند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بخش زیادی از جامعه واکسینه شده اند شاهد کاهش آمار فوتی ها هستیم و پس از واکسیناسیون طیف های سنی مختلف، شاهد کاهش میزان ابتلا در افراد پرخطر همچون سالمندان هستیم.

دکتر مهرعلیان اضافه کرد: مرکز نمایشگاه بین‌المللی برای واکسیناسیون فرهنگیان در چند روز آینده آماده سازی شده است؛ طی دو روز و صبح و بعدازظهر امروز و فردا و از بعدازظهر روز شنبه به صورت کامل در اختیار فرهنگیان هستیم.

مهرعلیان در پایان مطرح کرد: فرهنگیان از روز شنبه منتظر پیامک اداره‌ کل آموزش و پرورش برای دریافت واکسن باشند.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها