تعریف غدیر در حلقه قرآنی پایگاه مطهره حوزه نرجس خاتون ناحیه مرکزی

پایگاه مطهره حوزه نرجس خاتون ناحیه مرکزی از راحله عباسقلیان به مناسبت عید غدیر جهت تعریف واقعه غدیر و اثبات آن به وسیله قرآن در حلقه قرآنی کودکان پایگاه مطره در حسینیه فاطمیه دعوت کرد.
کد خبر: ۹۳۶۱۰۲۲
|
۰۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد: عباسقلیان ضمن تبریک عید امامت و ولایت گفت: در سال ۱۰ قمری در ۱۸ ذی الحجه پیامبر (ص) در راه برگشت از سفر حج، به مردم فرمود که امسال سال آخری است که به سفر حج می‌آیم و دیگر در میان شما نیستم.
وی افزود: پیامبر در کنار برکه‌ی غدیر امام علی (ع) را به مردم به عنوان امام بعد از خود تعیین کرد و به مردم فرمود که هر کسی که من ولای او هستم بعد از من علی (ع) مولی و امام اوست.
عباسقلیان تصریح کرد: ما به وسیله قرآن می‌توانیم حقانیت رخ دادن واقعه غدیر را اثبات کنیم. همان روز آیه تبلیغ بر پیامبر نازل شد که حتما باید ولایت و امات امیرالمومنین (ع) را به مردم ابلاغ کند.
وی در ادامه تاکید کرد: آیات دیگری در قرآن می‌باشد که می‌توانیم غدیر را با آن اثبات کنیم. آیه‌ای در سوره معراج است که می‌گوید شخصی از پیامبر گله کر و گفت: ما را به اطاعت خود و خدا فراخواندی قبول کردیم حالا می‌گویی که علی (ع) را اطاعت کنیم. اگر تو راست می‌گویی و این امامت از طرف خداست همین الان سنگی از آسمان بیاید و مرا بکشد و همان لحظه سنگی از آسمان به او خورد و فوت کرد. این آیه در قرآن آمده تا برای ما یک دلیلی برای حق بودن واقعه‌ی غدیر باشد.
ارسال نظرات