خبرهای داغ:
تبریز- کتاب «سیره اخلاقی و تربیتی امام علی (ع)» به قلم حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم، امام جمعه تبریز رونمایی شد.
کد خبر: ۹۳۶۱۰۵۳
|
۰۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام آل هاشم در آیین رونمایی از این کتاب و تجلیل از خادمان غدیر آذربایجان شرقی، با تقدیر از زحمات بنیاد بین المللی غدیر استان و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، افزود: با همت حجت الاسلام حسینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان، این کتاب در قم به چاپ رسیده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با گرامیداشت حماسه غدیر، گفت: غدیر سند استمرار تشیع و رسالت نبوی است. رسالت جلوه شریعت و مقام اثبات هست که استمرار آن به واسطه ولایت انجام می‌گیرد

 حجت الاسلام  سید شهاب الدین حسینی افزود: خداوند متعال هر چیزی را که به عالم دنیا می‌دهد و سپس به خاتم و اتمام می‌رساند، به واسطه‌ی وجود اهل بیت (ع) است، حتی رسالت را هم به واسطه‌ی ولایت حضرت علی (ع) به خاتم رسانده است.

وی با بیان این‌که حضرت علی (ع) در خانه کعبه پا به عرصه وجود گذاشته‌اند، اظهار کرد: خاتم النبیین (ص) نیز رسالت خود را به پایان رسانده و با وجود امام علی (ع) است که ایشان ندای اَلْیوْمَ أَکمَلْتُ لَکمْ دینَکمْ وَ أَتْمَمْتُ عَلَیکُمْ نِعْمَتی وَ رَضیتُ لَکُمُ الْإِسْلامَ دیناً را سر می‌دهند.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به جایگاه امام علی (ع) در قرآن کریم، گفت: ۳۰۰ آیه قرآنی به طور مستقیم در رابطه با امیرالمومنین(ع) سخن گفته و  ایشان حقیقت قرآن و به عنوان قرآن ناطق بوده و به تعبیری علی (ع) با قرآن و قرآن با علی (ع) است.

وی اضافه کرد: اگر تمام قرآن کریم در رابطه با علی (ع) نبود هم در تعریف ایشان همین یک آیه بس است که می‌فرماید (فَمَنْ حَاجَّک فِیهِ مِن بَعْدِ مَا جَاءَک مِنَ الْعِلْمِ فَقُلْ تَعَالَوْا نَدْعُ أَبْنَاءَنَا وَأَبْنَاءَکمْ وَنِسَاءَنَا وَنِسَاءَکمْ وَأَنفُسَنَا وَأَنفُسَکمْ ثُمَّ نَبْتَهِلْ فَنَجْعَل‌لَّعْنَتَ اللَّهِ عَلَی الْکاذِبِینَ) و به عبارتی حضرت علی (ع) را به عنوان جان پیغمبر (ص) به شمار می‌برد.

 حجت الاسلام  حسینی گفت: علی (ع) تمام دارایی و هستی پیامبر (ص)است که هرچقدر از ایشان بگوییم و همت کنیم تا غدیر را بشناسانیم با هم کم گذاشتیم. در اول بنای اسلام بعد از پیامبر (ص) نیز کسانی که در این راستا کوتاهی کردند، باعث شدند تا عاشورای حسینی به وجود آید و اکنون بی توجهی به غدیر می‌تواند عاشوراهای دیگری را تکرار کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی افزود: اکنون بایستی حاضران به غایبان و پدران و فرزندان خود، پیام غدیر را برسانند ‌و همه پیامرسان غدیر باشند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها