خبرهای داغ:
همزمان با عید سعید غدیر جلسه حلقه صالحین و اردوی زیارتی فرهنگی بسیجیان پایگاه کریمه در مسجد جمکران برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۶۱۱۶۷
|
۰۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۳
حلقه صالحین بسیجیان پایگاه کریمه در مسجد مقدس جمکران
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، همزمان با عید سعید غدیر، جلسه حلقه صالحین و اردوی زیارتی فرهنگی مسجد مقدس جمکران، با حضور بانوان بسیجی پایگاه کریمه حوزه مقاومت بسیج کوثر ناحیه بسیج شهرستان قم و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شد.

«عذرا باباکریمی» استاد دانشگاه در این اردو طی سخنانی با تبریک عید غدیر و بیان فضائل امیرالمومنین (ع) و اهمیت خطبه غدیریه اظهار داشت: وظیفه ما شیعیان این است که خطبه غدیریه را بخوانیم و در مورد ولایت نار و ولایت نور بدانیم.

وی بیان کرد: کار ولیّ حق این است که دست مردم را بگیرد و آن‌ها را از تاریکی‌ها و تباهی‌ها خارج کند و به سوی نور سوق دهد، اما کار اولیای طاغوت عکس این است و سعی دارد مردم را از نور فطرت، عقل و نور ایمان به سوی ظلمت‌ها سوق دهند.

باباکریمی ابراز داشت: بر اساس آیات نورانی قرآن کریم، ولایت الهی به هدف خروج انسان‌ها از ظلمت به سوی نور است و به عنوان مثال در فراز آخر آیت الکرسی می‌خوانیم که طاغوت، کافران را به ظلمت می‌کشاند و سبب خروج از نور می‌شود.
 
حلقه صالحین بسیجیان پایگاه کریمه در مسجد مقدس جمکران
وی ادامه داد: کار، ولی الله این است که مردم را مدیریت کند تا به سوی نور حرکت کنند و کار اولیای باطل این است که مردم را به سوی تباهی سوق می‌دهند؛ امام حسن عسگری (ع) در روایتی تاکید دارند: تنها راه نجات، ثابت قدمی در مسیر امامت است. اگر غیر از این باشد، انسان وارد ولایت طاغوت می‌شود و نتیجه‌ای جز تباهی در بر نخواهد داشت.

باباکریمی گفت: در بخش سوم از آیه الکرسی نکات مهمی در بحث امامت بیان می‌شود از جمله اینکه ولایت از آن خدا است. ولایت خدا برای اخراج از ظلمت به سوی نور است و، ولی خدا باید چنین توانی داشته باشد. هر، ولی غیر الهی، ولی طاغوتی است و، ولی طاغوتی، مردم را از نورانیت به سوی ظلمت می‌برد.

باباکریمی در پایان بسیجیان را به مطالعه کتاب‌های «ولاء‌ها و ولایت»، «امامت و رهبری» و «حکومت اسلامی» از شهید مطهری توصیه کرد.

حلقه صالحین بسیجیان پایگاه کریمه در مسجد مقدس جمکران
قرائت دعا دعا و توسل و اهدای تبرکی به حاضرین و برپایی حلقه معرفتی با موضوع تاریخچه مسجد مقدس جمکران از دیگر بخش‌های این اردوی زیارتی و فرهنگی بود.

انتهای پیام/ ف. یوسفی
ارسال نظرات
پر بیننده ها