همزمان با روز عید غدیر خم:

کاروان شادی غدیر دربهاباد به حرکت در آمد

همزمان با عید غدیر خم کاروان شادی غدیر با حضور انبوه عاشقان امامت و ولایت در بهاباداز گلزارشهدای گمنام به طرف گلزار شهدای دفاع مقدس بهشت محمدی بهاباد و خیابان‌های شهر به حرکت درآمد.
کد خبر: ۹۳۶۱۲۱۵
|
۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بهاباد، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بهاباد در حاشیه این کاروان درگفتگو با خبرنگاران با تبریک عید غدیر خم عید امامت وولایت اظهارداشت: پیام غدیر برای امت اسلامی کنار گذاشتن اختلافات و تقویت وحدت و همگرایی و انسجام در جامعه است.
سرهنگ سعید دهقان در ادامه به اهمیت آشنایی با غدیر اشاره کرد و گفت: عیدغدیر مهمترین عید شیعیان است و باید این عید بزرگ را پاسداشت و کودکان را با آن آشنا کرد. به همین دلیل باید جشن غدیر بسیار باشکوه برنامه‌ریزی و اجرایی شود.
وی ادامه داد: ما باید از معنویات روز بزرگ عید غدیر بهره‌مند گردیم و همچنین باید تلاش کنیم که فرهنگ ولایت که استمرار ولایت خدا، پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع) است را به نسل جوان و نوجوان جامعه انتقال دهیم.
دهقان با بیان اینکه عید غدیرخم یکی از اعیاد بزرگ اسلامی است که در بین شیعیان و مسلمانان جایگاه ویژه‌ای دارد و اثبات آن با سند‌های محکم هم توسط علمای شیعه و هم علمای اهل سنت تایید شده است افزود: غدیر یک واقعه نیست؛ بلکه یک مکتب و جریان حق علیه باطل و ظلم و ستم است.
وی ادامه داد: ولایت بندگی نیست؛ بلکه ولایت در صداقت، عشق به مردم، رسیدگی به امورات نیازمندان، حفظ حریم خانواده، نوامیس و آبروی مردم، ایثار در راه خداوند و دل کندن از مال دنیا تعریف می‌شود.
گفتنی است به مناسبت عید غدیر خم مراسم جشن هائی باشکوه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی درمحیط باز مساجد بهاباد برگزارشد و شهرستان بهاباد در شب وروز عید غدیر یکپارچه چراغانی و آدین بندی بود و مردم این روزبا شکوه را جشن گرفتند و به سادات تبریک گفتند.
ارسال نظرات