کتاب «یکی از آنها» به همت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان غربی سازمان مشارکت زنان در دفاع مقدس منتشر شد.
کد خبر: ۹۳۶۱۲۵۹
|
۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از ارومیه، کتاب «یکی از آنها» به نویسندگی «سمیراساعدی» توسط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در سال ۱۴۰۰ به چاپ رسیده است.

این کتاب مجموعه داستان مستند از دفاع مقدس می باشد که زندگی شهید اسماعیل سودوزی را به تصویر می کشد.

گفته می شود؛ شهید سولدوزی نامی آشنا در شهرستان سلماس می باشد. وی معلمی دلسوز و فداکار بود که راهی جبهه شد تا درس ایثار و شهادت را در میدان عمل به دانش آموزان بیاموزد.

در بخشی از خاطرات این کتاب آمده است: در بهمن ماه همان سال که انفلاب اسلامی رخ داد می شد شور و شعف را در چهره اش دید. برای پاکسازی ضد انقلاب به مهاباد و نقده رفت تا اینکه جنگ تحمیلی رخ داد و به محض شنیدن فرمان امام خمینی(ره) خودش را به جبهه های جنگ و به اهواز رساند.

روزهای دلتنگی ما شروع شد.خیلی کم به مرخصی می آمد. انگار همان دایی اسماعیل ما نبود. او که به رخت و لباسش اهمیت می داد و تیپ های به روز می زد حالا لباس بسیجی ساده می پوشد ، گرد و خاک لباسش برایش مقدس شده بود و می گفت خاک وطنم است از روی لباسم نمی تکانم بگذارید دشمن با دیدن لباس های خاکی ام بداند که این خاک صاحب دارد....

ارسال نظرات