سخنگوی ستاد قرارگاه مقابله با کرونا استان البرز با اشاره به سرعت شیوع انتقال دلتا ، وضعیت ابتلا به کووید 19 را در البرز نگران کننده توصیف کرد.
کد خبر: ۹۳۶۱۴۰۶
|
۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، دکتر مهرداد بابایی گفت: طی روزهای گذشته مراجعه بیماران سرپایی به مراکز درمانی و بهداشتی روزانه  سه هزار و ۵۰۰ نفر در روز رسیده که تعداد قابل توجهی از آنان در روزهای آینده نیاز به بستری در بیمارستان های استان دارند.

میزان مراجعه بیماران به مراکز درمانی البرز نگران کننده است

 وی ادامه داد:  اکنون یک هزارو ۲۱۰ بیمار درمراکز درمانی استان بستری و تحت مراقبت های پزشکی قرار دارند.

این مسوول با اشاره به اینکه ظرفیت تخت‌های بیمارستانی حدود ۲ برابر بیماران بستری است،‌ افزود: به نظر می‌رسد اگر پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم رعایت نشود با کمبود تخت بستری در استان مواجه شویم.

بابایی با گلایه از مردم در خصوص رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی و اجتماعی، گفت: در این موج از کرونا مردم دستور العمل های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند و حتی بیماران غیر اورژانسی  کرونایی و غیر کرونایی نیز افزایش چشمگیری داشته است .

وی خاطرنشان کرد: اگر همچنان مردم به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی بی توجه باشند  و بیماران غیر کرونایی نیز کاهش نداشته باشند دچار معضل جدی کاهش تخت‌های بستری خواهیم شد.

سخنگوی ستاد قرارگاه  مقابله با کرونا استان البرز  تاکید کرد: افزایش مصدومان تصادفات شهری و بین شهری،‌سکته های مغزی و غیره نشان دهنده آن است که محدودیت‌ها در استان به خوبی توسط مردم رعایت نمی‌شود و اگر این روند همچنان ادامه یابد و سیر سعودی بیماران غیر کرونایی نیز داشته باشیم دیگر تخت خالی در استان وجود نخواهد داشت.

وی گفت: مواردی نیز وجود دارد که از شهرهای همجوار به خاطر کمبود تخت بیماران کووید19  برای ادامه درمان به البرز مراجعه می کنند.

بابایی اظهارداشت: رعایت پروتکل‌ها و شیوه نامه‌های بهداشتی توسط مردم البرز اکنون کمتر از ۵۰ درصد است.

وی تاکید کرد که مردم می بایست  به فکر جان خودشان باشند حتی اگر یک واحد پذیرایی فعال باشد نباید برای سرو غذا به آن مکان مراجعه کنند.

این مسوول در بخش دیگری از سخنان با اشاره به تلاش‌های مضاف کارکنان درمان طی ۲ سال گذشته در استان گفت: با توجه به اینکه ویروس دلتا بسیار کشنده تر و قوی تر از نوع جهش یافته‌های قبلی است اما آمار فوتی‌ها نسبت به بیماران بستری در مقایسه با موج‌های گذشته در البرز کاهش یافته است که نشان دهنده کسب تجربه بالای کادر درمان است.

از مجموع هفت شهرستان استان البرز شهرستان طالقان در وضعیت نارنجی کرج ، فردیس و نظرآباد قرمز تیره  و اشتهارد،‌ ساوجبلاغ و چهارباغ در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

همچنان توصیه کارشناسان برای پیشگیری از ابتلا به کووید ۱۹ به مردم رعایت فاصله اجتماعی، ‌شستن مکرر دست‌ها و استفاده از ۲ ماسک سه لایه و پارچه‌ای است.

انتهای پیام/ف

ارسال نظرات
پر بیننده ها