تکمیل سدهای نیمه‌تمام لرستان راه‌حل کم آبی خوزستان

رئیس سازمان جهادکشاورزی لرستان راه‌حل این مشکل را ایجاد سد و یا تکمیل سدهای نیمه‌تمام استان عنوان کرد و گفت: با تحقق این مهم بخشی از مشکلات خوزستان نیز مرتفع خواهد شد
کد خبر: ۹۳۶۱۴۹۰
|
۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان،اسفندیار حسنی‌مقدم  امروز در جلسه بررسی وضعیت آب و خشکسالی لرستان، راه‌حل این مشکل را ایجاد سد و یا تکمیل سدهای نیمه‌تمام استان عنوان و اظهار کرد: با تحقق این مهم بخشی از مشکلات خوزستان نیز مرتفع خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه ممنوعیت کشت برنج نیز قانونی ‌وجود ندارد، در حال حاضر سطح زیرکشت این محصول از ۱۲ هزار ه‌کتار سال گدشته به ۱۰ هزار هکتار کاهش پیده کرده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی لرستان با اشاره به درآمد بالای برنج‌کاری در مقایسه با محصولات زراعی همچون گندم، افزود: کشت برنج معیشت روستایی را تغییر داده است.

حسنی مقدم با اشاره به ضعیف شدن دام‌های استان به دلیل تضعیف مراتع، گفت: در این شرایط کاهش وزن و ابتلا به برخی بیماری‌ها امری طبیعی است، از این‌رو در زمینه واکسیناسیون هماهنگی‌هایی با دامپزشکی شده که در این موارد ما را کمک کنند.

وی با بیان اینکه تعداد انگشت‌شماری از دام‌های مولد استان وارد کشتارگاه‌ها شدند، افزود: نگرانی برای تولید گوشت در پایان سال نخواهیم داشت، اما افزایش قیمت گوشت متاثر از شوک‌های تغییر ارزی است که وجود دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار