مسئول بسیج سازندگی گفت: فناوری انقلاب که مشابه اربعین حسینی و راهیان نور صادرکننده بخشی ازتوانمندی‌ها و ارزش‌های انقلابی است که در جوانان گروه‌های جهادی تجلی پیدا کرده است.
کد خبر: ۹۳۶۱۵۸۹
|
۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، همزمان با سالروز دیدار حضرت امام خامنه‌ای با جهادگران در تاریخ ۱۰ مرداد ۱۳۹۸؛ سومین یادواره شهدای جهادگر که جان شیرین خود را حین اردوهای جهادی از دست داده و به فیض شهادت رسیده‌اند با عنوان "جهادگران آسمانی"  به منظور تقدیر از خانواده معزز ۴۷ شهید جهادگر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حرم مطهر رضوی در حال برگزاری است.

سردار محمد زهرایی، رئیس سازمان بسیج سازندگی صبح امروز در سومین یادواره شهدای جهادگر "جهادگران آسمانی" در حرم مطهر رضوی اظهار داشت: حرکت جهادی به جریانی در انقلاب تبدیل شده که می‌توان به فناوری انقلاب از جنس معنویت و اخلاق و دفاع مقدس نوین نام برد.

وی با بیان اینکه فناوری انقلاب که مشابه اربعین حسینی و راهیان نور صادرکننده بخشی از توانمندی‌ها و ارزش‌های انقلابی است که در جوانان گروه‌های جهادی تجلی پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: ۴۲ هزار گروه جهادی متخصص در اقشار مختلف فعال هستند و در بومی‌شدن گفتمان جهادی کمک کردند.

مسئول بسیج سازندگی با تاکید بر اینکه گروه‌های جهادی تحت تشکلی به نام شوراهای جهادی شهرستانی و مردمی جهادی استانی به‌صورت آتش به اختیار عمل می‌کنند، تصریح کرد: این گروه‌ها و تشکل‌ها جغرافیای مأموریتی خود را تعریف و طرح مسئله به کمک مردم دارند و ظرفیت‌سازی برای انقلاب اسلامی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه گروه‌های جهادی امروز خود را به‌عنوان مؤلفه قدرت جدید انقلاب اسلامی معرفی کرده‌اند، اذعان کرد: مؤلفه قدرتی از جنس نیروی انسانی متخصص انقلابی مؤمن پای‌کار است و افرادی هستند که در میدان برای انقلاب اسلامی در گام دوم ساخته می‌شوند و مردانی از جنس دفاع مقدس هشت‌ساله هستند.

زهرایی با بیان اینکه امید آن را داریم که افراد حاضر در این گروه‌های جهادی مردانی از جنس دفاع مقدس هشت‌ساله هستند در گام دوم انقلاب تبدیل به مدیران و فرماندهانی شوند که بتوانند بهتر پرچم را برافراشته‌تر کنند، عنوان کرد: مردم کشور به حق و درست از خدمات گروه‌های جهادی استفاده می‌کنند و پشتوانه گروه‌های جهادی هم به بسیج است.

وی با تاکید بر اینکه هرکجا که قرار باشد از ارزش‌های انقلاب اسلامی دفاع شود بسیج پای‌کار است چون بسیج از جنس مردم و با مردم است، تشریح کرد: قانونی که در مجلس شورای اسلامی در حال تصویب است حمایت همه‌جانبه بدون محرومیت برای همه گروه‌های جهادی ایجاد خواهد کرد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی با اشاره به اینکه بر اساس قانونی که در مجلس شورای اسلامی در حال تصویب است، افرادی که در زمان اردوی جهادی و در حین خدمت جان خود را از دست می‌دهند به‌عنوان شهید خدمت شناخته می‌شوند، بیان کرد: جهادگران می‌توانند امروز مؤلفه قدرت انقلاب اسلامی باشند و ما به این جهادگران افتخار می‌کنیم.

داوود درودیان، دبیر یادواره ملی شهدای جهادگر «جهادگران آسمانی» صبح امروز در سومین یادواره شهدای جهادگر "جهادگران آسمانی" در حرم مطهر رضوی اظهار کرد: برای رسیدن به اهداف بلند نظام جمهوری اسلامی نیاز به دفاع مقدس‌ها داریم.

وی افزود: هشت سال دفاع مقدس موفقیت‌آمیز بود و نگذاشتیم یک وجب از خاکمان به دست بیگانگان بیفتد.

درودیان تصریح کرد: امروز در دفاع فرهنگی، عمرانی، پزشکی و دفاعی که جهادگران ما مشغول هستند هم موفقیت‌های به دست آمده و در این راه شهدا چراغ هدایت جهادگران هستند.

دبیر یادواره ملی شهدای جهادگر «جهادگران آسمانی» بیان کرد: برای اینکه این دفاع جهادگران کیفیت بهتری داشته باشد، لازم است مسئولان محترم جمهوری اسلامی نظر خاصی به جهادگران داشته باشند.

وی عنوان کرد: چشم بچه‌های جهادی به مجموعه‌های انقلابی این نظام است تا با حمایت از جهادگران کیفیت کار را بالا ببریم و اهداف انقلاب اسلامی محقق و پرچم به دست صاحب اصلی‌اش برسد.

درودیان ادامه داد: با کمک‌هایی که مجموعه‌های نظامی انجام دادند، پیگیری بحث تصویب قوانینی در مجلس شورای اسلامی برای حمایت از جهادگران هستیم.

دبیر یادواره ملی شهدای جهادگر «جهادگران آسمانی» خاطرنشان کرد: پارسال به نام شهدا جهادگر پروژه‌هایی را افتتاح کردیم و امسال هم 1000 پروژه در سراسر کشور با کمک بچه‌های جهادی و بسیج سازندگی افتتاح شده که 47 پروژه فاخر آن در بحث مدرسه‌سازی، آب‌رسانی و درمانگاه به نام 47 شهید جهادگر به بهره‌برداری رسیده است.

وی در پایان با اشاره به رونمایی از برخی تولیدات و آثار در حوزه تقویت گفتمان جهادی تصریح کرد: این تولیدات شامل کتاب و پویانمایی بوده است؛ این آثار با بحث گفتمان جهادی پیش رفته است تا بتوانیم گسترش گفتمان جهادی را داشته باشیم.

ارسال نظرات