خبرهای داغ:
تبریز- سامانه کتابخانه دیجیتال با محوریت کتابخانه تخصصی مدیریت شهری در تبریز رونمایی شد.
کد خبر: ۹۳۶۱۵۹۳
|
۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذبایجان شرقی، در سامانه کتابخانه دیجیتال اسناد و مدارک مرتبط با مدیریتی شهری اعم از مقالات، مطالب، کتاب‌ها و فیلم‌هایی که برای تصمیم گیری و تصمیم سازی در مدیریت شهری نیاز است گرد هم آورده شده است.

در این سامانه که شرکت دانش بنیان مهندسی شبکه و فناوری اطلاعات تحلیلگران تبریز آن را طراحی کرده در فاز نخست حدود ۵۰ هزار کتاب بارگذاری شده که ۱۰ هزار نسخه از این کتب در حوزه مدیریت شهری است.

سامانه کتابخانه دیجیتالی در چهار فاز اجرا می‌شود که قرار است در فاز‌های بعدی ارائه اشتراک برای کاربران کتب داخلی و خارجی، سامانه تحت وب به منظور تولید محتوای آموزشی برای شهروندان و کارکنان شهرداری‌ها و ارتباط با منابع، مجلات و کتابخانه‌های داخلی و خارجی عملیاتی شود.

همچنین امکان برگزاری وبینار با حضور دو هزار نفر در این سایت فراهم شده است.

واعظی رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی دیروز در مراسم رونمایی از این سامانه، لزوم استفاده از فناوری در توسعه شهری را یادآور شد و تاکید کرد: توسعه در گام نخست باید در اذهان مدیران یک شهر شکل بگیرد که رونمایی از این سامانه که در راستای فرایند تجمیع دانش است نشان می‌دهد مدیران شهری تبریز این ضرورت را درک کردند.

واعظی در این زمینه پیشنهاد کرد مرکز نوآوری تخصصی با عنوان مرکز نوآوری مدیریت شهری با مشارکت شورای اسلامی شهر و شهرداری تبریز ایجاد شود.

اصغر پور رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر تبریز هم تامین کتاب‌های الکترونیکی و منابع علمی مورد نیاز مجموعه شهرداری و شهروندان با محوریت مدیریت شهری، جمع آوری بانک اطلاعاتی پایان نامه‌ها و تحقیقات انجام شده در زمینه مدیریت شهری و همچنین ایجاد پل ارتباطی مابین مدیران شهری و محققین را از مهمترین اهداف راه اندازی این سامانه عنوان کرد.

سامانه جامع کتابخانه دیجیتال مدیریت شهری به آدرس http://tdls.ttbz.ir در دسترس عموم است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها