طالبان یک موجودیت حاضر است که در آینده سیاسی افغانستان سهم خواهد داشت

حجت الاسلام منتشلومسول نمایندگی سپاه حفاظت ازفرودگاه سنندج گفت:طالبان یک موجودیت حاضر است که در آینده سیاسی افغانستان سهم خواهد داشت.
کد خبر: ۹۳۶۱۶۰۳
|
۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۳
به گزارش خبرنگارخبرگزاری بسیج از کردستان حجت الاسلام منتشلو مسوول نمایندگی سپاه حفاظت از فرودگاه سنندج در نشست سیاسی که دراین یگان برگزارشدبا اشاره به وضعیت میدانی جمعیتی قومی ومذهبی افغانستان و تحلیلی کوتاه در خصوص پیشروی وتسلط طالبان بربیشترمناطق این کشورگفت: طالبان یک موجودیت حاضر است که در آینده سیاسی افغانستان سهم خواهد داشت.

وی در ادامه افزود: باید تلاش شود که ساختار قدرت در آینده افغانستان به نحوی باشد که توزیع قدرت صورت پذیرد و اینکه قدرت در دست طیفی خاص محصور نماند؛ مانند چیزی شبیه حکومت شبه فدرالی یا همان شیوه‌ای که در لبنان در حال اجرا است.

منتشلواضافه کرد: یکی از خیانت‌های آمریکا چه در افغانستان، عراق یا هر نقطه دیگری که به اشغال آن‌ها در می‌آید؛ این است که مانع از تشکیل یک دولت قدرتمند و یک ارتش حرفه‌ای و ملی در آن کشور می‌شود.

در عراق هم شاهد مخالفت آن‌ها با تشکیل بسیج مردمی حشد شعبی بودیم. دلیل این مخالفت آن است که اقتدار ملی دولت‌های مردم پایه روی همین مردم استوار است و این به نفع دولت واشنگتن نیست. 

مسوول نمایندگی، ولی فقیه دریگان حفاظا ازفرودگاه سنندج تصریح کرد:اعتقادما بر این باور است که امروزه طالبان بخشی از واقعیت افغانستان است، اما به اینکه همه افغانستان در طالبان خلاصه می‌شود؛ اعتقادی ندارد.

در شرایط کنونی نیز تصرف بدون کشتار در شهرها، ناتوانی دولت وقت در بازسازی کشور و فساد حکومتی گسترده در میان مقامات دولتی، تسلیم شدن نیرو‌های نظامی و یکسان عمل کردن پایگاه‌های قضایی طالبان بدون نگاه به مباحث قومیتی در کنار قومیتی عمل کردن دولت افغانستان از جمله عوامل مهمی هستند که به‌نوبۀ خود سبب شده‌اند تا با وجود ذهنیات منفی مردم از خاطرات دردآور سال‌های حکومت طالبان بر افغانستان، اقبال ملت افغان نسبت به طالبان روزبه‌روز فزونی یابدوبااین شرایط طالبان به عنوان یک موجودیت حاضردرآینده سیاسی افغانستان سهیم خواهدبود.
 
انتهای پیام/
ارسال نظرات
آخرین اخبار