خبرهای داغ:
رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین در مجلس شورای اسلامی؛

نوع نگاه استان، موجب عقب ماندگی مناطق روستایی شده است

سیاهکالی گفت: متاسفانه نوع نگاه قزوین به مناطق طارم و الموت موجب عقب ماندگی این مناطق شده است.
کد خبر: ۹۳۶۱۶۰۵
|
۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، لطف اله سیاهکالی، رئیس مجمع نمایندگان استان در آئین گازرسانی به روستای پررود و ۱۴ روستای الموت غربی بیان کرد: یکی از مناطق خوب با مردم سخت کوش و محصولات منحصر به فرد الموت غربی است. منطقه الموت اگر خوب مورد توجه قرار می گرفت امروز می توانست یکی از مناطق گردشگری باشد. اما کم توجهی به این منطقه بسیار زیاد بوده است.

وی گفت: اگر طارم و الموت در کنار استان اصفهان بود بی شک در حوزه گردشگری بسیار پیشرفت می کرد اما متاسفانه نوع نگاه قزوین به مناطق طارم و الموت موجب عقب ماندگی این مناطق شده است.

رئیس مجمع نمایندگان استان اظهار کرد: نمایندگان در حال حاضر انسجام داشته و با مدیریت استان در ارتباط هستند و ما امسال شاهد یک جهش خوب در منطقه هستیم. اما هنوز روستاهای زیادی داریم که گازرسانی نشده اند و درخواست ما رسیدگی به شرایط این روستاهاست.

وی افزود: مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها شکل گرفته و با نهضت گازرسانی این مهاجرت سرعت بیشتری می گیرد و امروز روستاهای الموت از سرزندگی و طراوت خاصی برخوردارند که قبلاً شاهد آن نبودیم.

سیاهکالی ادامه داد: بودجه های استان امسال برای آب شرب، کشاورزی، لایروبی قنوات، راه و گاز و حوزه سلامت اختصاص یافته و لذا توجه به حوزه گاز موجب رونق کشاورزی و دامداری در الموت می شود.

وی اضافه کرد: امسال با توجه به همکاری خوب تیم اجرایی استان، بحث جاده روستایی کیفیت خوبی یافته و قابل تقدیر است. لذا باید نقاط قوت تلاش دستگاه ها نیز بیان شود و به ظرافت ها نیز توجه شود.

سیاهکالی گفت: اگر بودجه ای که با سختی تهیه می شود مورد بهره وری مناسب قرار نگیرد، هدر می رود لذا هزینه کردن از تامین بودجه مهمتر است. بر همین اساس امسال بودجه بسیار حرفه ای تر در حال تخصیص است.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار