ارائه خدمات رایگان بسیج مهندسان به دامداران زنجانی

مسئول بسیج مهندسین کشاورزی زنجان با اشاره به اینکه استان یک میلیون و ۵۰۰ هزار راس دام سبک و سنگین دارد، گفت: حدود ۱۰ درصد از این موارد زیر پوشش خدمات رایگان پزشکی قرار گرفته است.
کد خبر: ۹۳۶۱۶۳۱
|
۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۱
فرهاد امندی در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج زنجان اظهار کرد: مهم‌ترین هدف قشر بسیج مهندسان کشاورزی و منابع طبیعی استان زنجان پای کار آوردن مهندسان جوان و فارغ‌التحصیلان رشته کشاورزی است.
 
ارائه خدمات رایگان بسیج مهندسان به دامداران زنجانی

مسئول بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی استان زنجان با اشاره به اینکه استفاده از علم و دانش به‌روز مهندسان کشاورزی در زمینه تامین محصول با کیفیت است، گفت: همچنین ارائه خدمات کشاورزی و دامپزشکی به روستاییان از اهداف بسیج مهندسان کشاورزی است.

وی با اشاره به اینکه بسیج مهندسان کشاورزی در سال‌جاری و با توجه به شعار امسال در دو مبحث طرح بسیج همگام با کشاورز و همچنین تامین گوشت قرمز کشور آماده ارائه خدمات به روستاییان است، بیان کرد: پنج محصول استراتژیک کشور شامل محصولات گندم، جو، ذرت، کلزا و برنج در استان توسط بسیج مهندسان کشاورزی تولید می‌شود.

امندی با اشاره به اینکه امنیت غذایی از ابعاد اساسی زندگی، سلامت و همچنین رفاه جامعه است، تصریح کرد: مهندسان جوان و فارغ‌التحصیل رشته کشاورزی دوره‌های آموزشی لازم را گذرانده و از مرحله کاشت، داشت و برداشت همراه روستاییان و کشاورزان هستند.

مسئول بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی استان زنجان با اشاره به اینکه در دوره مبارزه با سن گندم و طغیان ملخ در شهرستان طارم حضور مهندسان بسیار بیشتر مشهود بوده است، تصریح کرد: در حال حاضر ۲۰۰ نفر از مهندسین در روستا‌های هدف فعال هستند که به عنوان مربی دوره‌های لازم را گذرانده و در کنار اهالی روستا‌ها حضور دارند.

وی با اشاره به اهمیت بحث تامین گوشت قرمز در کشور عنوان کرد: مهندسان در زمینه کیفیت و افزایش گوشت قرمز در روستا‌ها فعالیت دارند و خدمات دامپزشکی رایگان و همچنین کلینیک‌های سیار خدمات دارویی برای دام‌ها و واکسن دام‌ها ارائه می‌دهند.

امندی با اشاره به اینکه استان زنجان یک میلیون و ۵۰۰ هزار راس دام سبک و سنگین دارد که حدود ۱۰ درصد از این موارد که تعداد ۱۴۱ هزار و ۵۷۰ راس است زیر پوشش خدمات رایگان پزشکی قرار گرفته است، عنوان کرد: تیم‌های دامپزشکی شامل دامپزشکان، مهندسین امور دامی هستند.
ارسال نظرات