شهردار بروجرد گفت: تاییدیه استاندارد پروژه زیپ لاین تپه شهدای گمنام این شهر صادر شده و در مرحله تست عملکرد است.
کد خبر: ۹۳۶۱۶۶۹
|
۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، رحیم جافری روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: پس از تکمیل پروژه زیپ لاین، بازرسان شرکت های مرتبط با سازمان ملی استاندارد طی سه مرحله نسبت به بررسی نکات فنی و ایمنی این پروژه اقدام کردند که پس از انجام اقدامات اصلاحی از جمله تقویت سیستم ترمز پروژه و رضایت بازرسان از این مجموعه با انجام بازرسی چهارم، نسبت به تایید نهایی پروژه اقدام شد.

وی اظهار داشت: تست نمونه سیم بکسل و پیچ و مهره های مورد استفاده در این پروژه توسط آزمایشگاه رازی تهران به عنوان یکی از آزمایشگاه های معتمد سازمان ملی استاندارد صورت پذیرفت.

جافری بیان کرد: تست میزان مقاومت و کشش سیم بکسل پروژه فوق با اتصال وزنه ۳۰۰ کیلوگرمی و در ادامه با انجام تست انسانی با موفقیت به انجام رسید.

شهردار بروجرد اضافه کرد: دفترچه فنی و محاسباتی پروژه تدوین و به سازمان بازرسی استاندارد ارسال شد که این مهم نیز مورد تایید سازمان قرار گرفت.

جافری ادامه داد: پروژه زیپ لاین اولین زیپ لاین استان است که به طول ۶۰۰ متر بر فراز تپه چغا (شهدا) تا دریاچه دوم باغ فدک احداث شد.

وی افزود: پروژه زیپ لاین را می توان نمونه ای موفق در حوزه جذب سرمایه گذار تلقی کرد که در موعد مقرر به اتمام رسید و این پروژه یکی از مصادیق موفق مشارکت بخش خصوصی در پروژه های مدیریت شهری محسوب می شود.

وی اظهار داشت: این پروژه فوق در شهریور ماه ۹۸ افتتاح شد که به علت شیوع گسترده بیماری کرونا و همچنین رعایت قوانین و دستورالعمل های بهداشتی راه اندازی نشد.

وی گفت: با توجه به تاییدیه های استاندارد این پروژه طی روزهای آتی فعالیت خود را اغاز خواهد نمود.

ارسال نظرات