مدیرکل راه و شهرسازی لرستان با بیان اینکه پروژه در آستانه افتتاح(حد فاصل خرم‌آباد تا بروجرد) دارای طول ۶۸ کیلومتری و ۶ خطه با عرض ۳۵ متر است که فردا افتتاح می شود.
کد خبر: ۹۳۶۱۶۷۸
|
۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، وحید کرم‌الهی امروز در حاشیه بازدید خبرنگاران از پروژه آماده افتتاح آزادراه خرم‌آباد به بروجرد، در جمع اصحاب رسانه، اظهار کرد: امروز از قطعات دوم، سوم و چهارم آزادراه خرم‌آباد- اراک یعنی حد فاصل خرم‌آباد تا بروجرد بازدید شد.

وی خاطرنشان کرد: مسیر فعلی خرم‌آباد به بروجرد چهارخطه و دارای مسافت ۱۰۰ کیلومتری است، دارای شیب‌ها و گردنه‌های نامساعدی بوده که در فصول سرد و با بارش باران و برف دچار مشکلاتی می‌شود و پاسخ‌گوی بار ترافیکی نیست.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان با بیان اینکه پروژه در آستانه افتتاح(حد فاصل خرم‌آباد تا بروجرد) دارای طول ۶۸ کیلومتری و ۶ خطه با عرض ۳۵ متر است، افزود: این محور ۴ رشته تونل دارد و حدود ۳۲ کیلومتر از مسیر خرم‌آباد به بروجرد را کاهش می‌دهد.

کرم‌الهی، افزایش کیفیت و سرعت راه، صرفه‌جویی در مصرف سوخت، کاهش سوانح رانندگی و جلوگیری از تخریب محیط‌زیست، ایجاد سرعت در حمل‌و‌نقل شمال به جنوب و تسهیل و تسریع دسترسی لرستان به شمال و جنوب را از دیگر مزایای پروژه آزادراهی خرم‌آباد-اراک عنوان کرد.

وی با اشاره به طرح مطالعاتی و اجرای ۷ ساله این پروژه،‌ بیان داشت: ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار تاکنون برای پروژه هزینه شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان اظهار داشت: امید می‌رود با بهره‌برداری از پروژه آزادراهی خرم‌آباد-اراک شاهد رونق اقتصادی در لرستان شویم، چرا که زیرساخت حمل‌ونقل زمینه‌ساز سایر بخش‌های اقتصادی در استان خواهد بود.

کرم‌الهی، آزادراه خرم‌آباد-اراک را تکمیل کننده کریدور شمال به جنوب عنوان کرد و افزود: با افتتاح این پروژه شاهد شکوفایی اقتصادی و اشتغال‌زایی خوب در استان خواهیم شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات