خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی عنوان کرد

تدبیر امام راحل در تشکیل شورای هماهنگی ایجاد همبستگی بین تشکل ها

تبریز- نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: تدبیر حکیمانه امام راحل در 12 مرداد سال ۱۳۵۹ در تاسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برای ایجاد همبستگی تشکل‌ها و جناح‌های سیاسی در برگزاری مراسم و آیین‌ها بود.
کد خبر: ۹۳۶۱۷۸۳
|
۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی،  حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل‌هاشم در دیدار جمعی از اعضای مجمع نمایندگان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گفت: انقلاب اسلامی ایران در ۲۲ بهمن سال ۵۷ و استقرار نظام اسلامی موضوع مشارکت مردم در عرصه‌های مختلف به عنوان نهاد و تبلور عینی جمهوریت، مورد توجه ویژه همگان، مخصوصآ حضرت امام راحل علیه السلام قرار گرفت.

وی افزود: نهاد‌های انقلابی در آن دوران در تلاش بودند تا به هر نحو ممکن و با فداکاری و از جان گذشتگی، انقلاب اسلامی ایران را حفظ کنند، این تلاش در تمامی امور به ویژه امور تبلیغی از جمله چاپ عکس پوستر و کتاب، تا برگزاری راهپیمایی و مراسم‌های مختلف را شامل می‌شد، هر نهاد انقلابی سعی می‌کرد تا اهداف انقلاب اسلامی را در حیطه کاری خود و حرکت‌های مردمی برای حضور در مراسم و راهپیمایی‌ها سازماندهی کند.

حجت الاسلام آل هاشم تاکید کرد: این احساس مسئولیت تبلیغی گاهی اوقات منجر به ناهماهنگی و بروز مشکلات اجرایی می‌شد، تعدد این دستگاه‌ها و مراکز تبلیغی و تنوع نقش هر یک در مواجهه با چالش‌ها و رخداد‌های پیش روی انقلاب نوپای اسلامی، لزوم ایجاد هماهنگی و حفظ وحدت رویه منطقی و حفظ انسجام بین دستگاه‌ها را بیش از پیش بر همگان روشن می‌ساخت.


نماینده ولی فقیه در استان افزود: تا اینکه با تدبیر حکیمانه امام راحل در دوازدهم مرداد سال ۱۳۵۹ نهادی تحت عنوان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شکل گرفت و در طول سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون در ایجاد همبستگی تشکل‌ها و جناح‌های سیاسی در برگزاری مراسم و آیین‌های ایجاد تمهیدات لازم برای حضور مستمر مردم در پاسداری از دستاورد‌های انقلاب اسلامی و ارزش‌های آن و اعلام مواضع نظام جمهوری اسلامی نسبت به سیاست‌های استکبار جهانی نقش موثری داشته است.

حجت الاسلام آل هاشم همچنین سیاستگذاری، برنامه ریزی، سازماندهی، نظارت و راهبری مراسم و مناسبت‌های ملی مذهبی سیاسی و انقلابی را از وظایف شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برشمرد و گفت:این شورا به کار‌های فرهنگی روتین معمول در کشور ورود نمی‌کند و به لطف خدا تاکنون موفق بوده است.

در ابتدای جلسه حجت الاسلام اسکندری رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گزارشی از برنامه‌های این شورا در ۴ ماه گذشته در سال جاری ارائه کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها