مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قمربنی هاشم(ع):
حجت الاسلام والمسلمین حسینی صدر با اشاره به روایتی از امام کاظم علیه السلام، حسن ظن را از عوامل خیر در دنیا و آخرت دانست.
کد خبر: ۹۳۶۱۸۰۸
|
۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ آیین زیارت پرفیض عاشورا با رعایت دستورالعمل های بهداشتی با حضور مدیران و کارکنان نمایندگی ولی فقیه در سپاه قمربنی هاشم علیه السلام برگزار شد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قمربنی هاشم علیه السلام در این مراسم با گرامیداشت ایام ذی الحجه و اعیاد و مناسبت های این ماه، به تبیین روایتی از امام کاظم علیه السلام پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین سیدامان الله حسینی صدر افزود: امام کاظم علیه السلام فرموده اند خیر دنیا و آخرت به مؤمنینی می رسد که ویژگی هایی همچون حُسن ظن، حُسنِ خُلق و خودداری از غیبت دیگران را داشته باشند.

وی، با اشاره به ذکر مراحل حسن ظن در کتاب های شهید دستغیب، ادامه داد: حُسن ظنّ باید در زندگی فردی، خانوادگی، اجتماعی و سازمانی هر مؤمنی وجود داشته باشد و آخرین مرحله ی حُسن ظن، اعتماد و حسن ظن نسبت به خدا قرار دارد.

حسینی صدر، تصریح کرد: حسن ظن به خدا، امید به خداوند است. هرجایی هزینه می دهیم نتیجه ناامیدی از خداوند و عدم اتکا به خداست.

این مقام مسئول گفت: حُسن خلُق و خوش اخلاقی از دیگر عوامل رسیدن به خیر در دنیا و آخرت بر اساس حدیث روایت شده از امام کاظم علیه السلام می باشد که همان رفتار نیک با خانواده، دوستان و رفقا و دیگران است.

وی، خودداری از غیبت مؤمنان را از دیگر عوامل خیر در دنیا و آخرت برشمرد و افزود: غیبت از گناهانی است که هیچ لذتی هم در آن وجود ندارد و کسی که از غیبت مؤمنان پرهیز کند خدا خیر دنیا و آخرت را به او می بخشد.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم معنوی حجت الاسلام والمسلمین حسینی صدر با اهدای لوح از مسئول معاونت نظارت و بازرسی نمایندگی ولی فقیه در سپاه قمربنی هاشم علیه السلام که به افتخار بازنشستگی نایل شده، تجلیل کرد.

ارسال نظرات